SIOLOON FUN CLUB

Please log in or register before viewing the unlimited contents of this forum.
Thank you for visiting our website.

by aLFFiaN.

SIOLOON FC on Facebook
LIKE or UNLIKE

    salah ke tak proton wira pasang 4wd

    Share

    SkylineGTR35
    FRESHIE
    FRESHIE

    Male
    Countries/State : Malaysia
    Age : 36
    location : ALOR SETAR
    Points : 5503
    Reputation : 1
    Number of posts : 3
    10042010

    http://i38.servimg.com/u/f3 salah ke tak proton wira pasang 4wd

    Post by SkylineGTR35

    salah ke tak proton wira pasang 4wd
    Share this post on: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

    avatar

    Post on 3/11/2010, 6:38 am by Kornurts

    btl tuh bro zero..psang sja bah diam2..bkn jg kna tau tu,,pndai2 cover la.. Wink
    avatar

    Post on 3/11/2010, 1:17 pm by im

    bumbek wrote:
    satu hari nanti aku bagi masuk juga tu 4wd alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan hahahhah
    saya setuju...

    kornurts wrote:
    btl tuh bro zero..psang sja bah diam2..bkn jg kna tau tu,,pndai2 cover la..
    btul tu...berani buat berani tanggunglah...
    pasang jak, klu diorg kejar...ngam suda tu...4WD, kasi masuk jln hutan, gravel dan bukit2 la...
    avatar

    Post on 4/11/2010, 4:52 am by napster

    yup, skrg pun ada org buat perdana, satria, wira backwheel...

    Post on 4/11/2010, 4:56 am by whitequeen

    blh ba tu bro...

    Post on 8/11/2010, 4:29 pm by Madi_Zeal

    kastam n jpj ambik kunci bro..he
    avatar

    Post on 9/11/2010, 5:35 am by MyDeCeMb3r_09

    tidak salah...x tu jpj msuk wh kereta tgk...diam2 da la...
    avatar

    Post on 10/11/2010, 7:31 am by keba

    wat baik2 ngan abg J bleh la..hehe

    Post on 19/4/2011, 8:26 am by dewa9897

    Eddie wrote:
    dewa9897 wrote:geng pakai 4wd kena potong lantai ka jg?? ku pasang 4wd jg d wira buruk ku ni.. x jg kna potong apa2.. janji itu tangki minyak khas untuk 4wd ( jenis lengkung ) .. klu starting mmg sedapppp ihihihi itu yg ku tau laa. sory klu salahh

    ya ka ? jdi, cmna ko ksi lalu tu long shaft p belakang bro ?
    wira punya chasis kan copy mitsu model bro.. itu l.shaft btl2 ngam. cuba ko cubuk bwa kreta ada tu laluan dia sblah piping eksoz.. ihihihi
    avatar

    Post on 20/4/2011, 6:38 am by Q - mOBILE

    aLFFiaN wrote:
    Nieto wrote:tidak pass jpj...

    pasal apa tidak passed JPJ bro?

    Mengubah spesifikasi asal wira..

    Post on 20/4/2011, 7:38 am by 4G93T

    Q - mOBILE wrote:
    aLFFiaN wrote:
    Nieto wrote:tidak pass jpj...

    pasal apa tidak passed JPJ bro?

    Mengubah spesifikasi asal wira..
    bro, harap ni dapat membantu...tQ...

    Jenis jenis pengubahsuaian yang perlu mendapat kebenaran terlebih dahulu daripada JPJ

    Jika pengubahsuaian dan pemasangan alat kelengkapan tambahan boleh mengakibatkan perubahan besar kepada rupa bentuk, ukuran, kestabilan dan keselamatan serta ciri-ciri asal kenderaan motor tersebut, kebenaran bertulis hendaklah diperolehi terlebih dahulu dari pihak JPJ. Contohnya:-
    Pengubahsuaian ke atas rangka dan rangkaiannya atau rangka monocoque sebuah kenderaan bermotor.
    Pengubahan ke atas bentuk atau ciri-ciri asal kenderaan.
    Pengubahan dari kereta saloon kepada kereta convertible.
    Pengubahan ke atas sistem bahanapi.
    Pengubahan ke atas sistem brek.
    Pengubahan ke atas sistem steering.
    Pengubahan ke atas bes roda kenderaan.
    Penggunaan badan fibreglass bagi menggantikan badan keluli.
    Penukaran enjin.
    Pemasangan Sunroof di atas bumbung
    Untuk pengubahsuaian di atas atau yang sama dengannya, permohonan hendaklah dikemukakan kepada:-

    Pengarah,
    Bahagian Kejuruteraan Automotif,
    Jabatan Pengangkutan Jalan,
    Aras 2, Blok D4, Kompleks ,
    Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
    62620 Putrajaya
    Perkara-perkara yang perlu disertakan bersama permohonan, antaranya ialah:-
    Pelan lukisan yang lengkap yang menunjukkan dengan terperinci tentang ubahsuaian yang dibuat termasuk ukurannya dan langkah-langkah yang diikuti.
    Spesifikasi teknikal berkaitan dengan pengubahan.
    Di mana perlu sijil atau surat pengesahan daripada Jurutera Profesional (Kejuruteraan Jentera/Automobil) yang menyatakan dan mengesahkan bahawa rekabentuk dan pengubahsuaian yang akan dilakukan ke atas kenderaan adalah stabil dan selamat digunakan.
    Butir-butir berkaitan dengan kenderaan yang hendak diubahsuai.
    Sebarang pengubahsuaian yang boleh menjejaskan kestabilan kenderaan atau yang akan menyebabkan kenderaan merbahaya apabila digunakan di jalanraya tidak akan dibenarkan.
    avatar

    Post on 20/4/2011, 7:55 am by NewbieKCAR

    sory off topik.. klu psg brake disc blakang kancil pn kne mntk kbenaran jgak ke..

    Post on 20/4/2011, 8:08 am by 4G93T

    NewbieKCAR wrote:sory off topik.. klu psg brake disc blakang kancil pn kne mntk kbenaran jgak ke..
    mngkn perlu...tgk ni...he...
    Jenis jenis pengubahsuaian yang perlu mendapat kebenaran terlebih dahulu daripada JPJ

    Jika pengubahsuaian dan pemasangan alat kelengkapan tambahan boleh mengakibatkan perubahan besar kepada rupa bentuk, ukuran, kestabilan dan keselamatan serta ciri-ciri asal kenderaan motor tersebut, kebenaran bertulis hendaklah diperolehi terlebih dahulu dari pihak JPJ. Contohnya:-
    Pengubahsuaian ke atas rangka dan rangkaiannya atau rangka monocoque sebuah kenderaan bermotor.
    Pengubahan ke atas bentuk atau ciri-ciri asal kenderaan.
    Pengubahan dari kereta saloon kepada kereta convertible.
    Pengubahan ke atas sistem bahanapi.
    Pengubahan ke atas sistem brek.
    Pengubahan ke atas sistem steering.
    Pengubahan ke atas bes roda kenderaan.
    Penggunaan badan fibreglass bagi menggantikan badan keluli.
    Penukaran enjin.
    Pemasangan Sunroof di atas bumbung
    Untuk pengubahsuaian di atas atau yang sama dengannya, permohonan hendaklah dikemukakan kepada:-

    Pengarah,
    Bahagian Kejuruteraan Automotif,
    Jabatan Pengangkutan Jalan,
    Aras 2, Blok D4, Kompleks ,
    Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan,
    62620 Putrajaya
    Perkara-perkara yang perlu disertakan bersama permohonan, antaranya ialah:-
    Pelan lukisan yang lengkap yang menunjukkan dengan terperinci tentang ubahsuaian yang dibuat termasuk ukurannya dan langkah-langkah yang diikuti.
    Spesifikasi teknikal berkaitan dengan pengubahan.
    Di mana perlu sijil atau surat pengesahan daripada Jurutera Profesional (Kejuruteraan Jentera/Automobil) yang menyatakan dan mengesahkan bahawa rekabentuk dan pengubahsuaian yang akan dilakukan ke atas kenderaan adalah stabil dan selamat digunakan.
    Butir-butir berkaitan dengan kenderaan yang hendak diubahsuai.
    Sebarang pengubahsuaian yang boleh menjejaskan kestabilan kenderaan atau yang akan menyebabkan kenderaan merbahaya apabila digunakan di jalanraya tidak akan dibenarkan.
    avatar

    Post on 20/4/2011, 8:13 am by NewbieKCAR

    itu la tanyar sb kt ats tu ckp pgubahan spesifikasi brek.. tp ad org ckp klu nk endorse slalu blkg jgn psg brek disc flu..lpas endorse bru psg.. hm.. mne 1 ni.. klu prlu mntk kbnaran,bek msa endorse tu psg skali...

    Post on 20/4/2011, 8:24 am by 4G93T

    pendapat aku baik pasang skali n p endorsed skali...Smile
    maksudnya skali jalan la kan...he...
    ape2 hal kol JPJ ty...lagi senng...Smile

    Post on 20/4/2011, 8:26 am by rayz yokai

    rsa nya psg disc brek blakang blh...besanya bla kereta da psg turbo teda sala psg disc brek blakang...sdgkan ari tu ada kwn pki turbo kena suru psg disc brek blakang...

    Post on 20/4/2011, 8:51 am by 4G93T

    kalu NA pula leh x....

    Post on 20/4/2011, 9:13 am by rayz yokai

    klu fikirkan secara logik tdk sala psg disc brek blakang...kan fungsi brek lg bek lau psg brek blakang
    avatar

    Post on 20/4/2011, 9:27 am by NewbieKCAR

    mmg logik.. tp perlukah endorse klu mau psg brek disc tmbahan tu? adakah extra dokumen dpt ? (macam sunroof)

    Post on 20/4/2011, 10:00 am by rayz yokai

    macam nda paya kali...kwn ada pki ok ja.

    Post on 20/4/2011, 10:10 am by 4G93T

    tapi statement yang aku pos 2 d suruh pula endorsed...he...

    Post on 20/4/2011, 10:21 am by rayz yokai

    owh...lau gitu p endorse ja...hehe
    avatar

    Post on 20/4/2011, 10:44 am by NewbieKCAR

    tapik... slalu msa indorse pkai brake drum lg slamat..sbb nk test grip tu.. huhu.. kang handbrake x pass,,xpsal endorse x lpas.. huhu Suspect
    avatar

    Post on 20/4/2011, 11:04 am by im

    pakai empat4 disc brake utk 4wd wira pun boleh jugak kali ya...???

    Post on 20/4/2011, 12:13 pm by 4G93T

    kalu 4wd wira x lepas kalu endorsed...
    kalu wira tebo 4 4 pkai disc brake mmg d galakkan cz ms endorsed mmg diorang test brake...
    pengalaman aku la tme endorsed...he...

    Post  by Sponsored content


      Current date/time is 19/10/2017, 10:28 am