SIOLOON FUN CLUB

Please log in or register before viewing the unlimited contents of this forum.
Thank you for visiting our website.

by aLFFiaN.

SIOLOON FC on Facebook
LIKE or UNLIKE

    Apa punca aircon tidak sejuk.

    Share

    MrPrince
    FRESHIE
    FRESHIE

    Male
    Countries/State : Sabah
    Age : 28
    location : kota kinabalu
    Points : 5596
    Reputation : 1
    Number of posts : 14
    11052010

    http://i38.servimg.com/u/f3 Apa punca aircon tidak sejuk.

    Post by MrPrince

    Salam kepada semua, sy ada prtnyaan brkenaan dgn aircon kereta sy yg x sejuk bila berhenti, klu kereta sedang bergerak baru aircon tu sejuk, apa puncanya tu...
    Share this post on: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

    avatar

    Post on 1/10/2010, 9:45 am by sidi@hacker

    mau tambah kipas ka di condenser tu...saya punya aircon pun tidak sejuk..saya pakai kancil...saya mau sejuk!!!!!
    avatar

    Post on 1/10/2010, 10:35 am by jasneh

    kalu bearing kompresor tu ada bunyi (biar sikittttt), bgu pi check gas.
    avatar

    Post on 1/10/2010, 10:41 am by sidi@hacker

    mau tambah kipas !!!!! supaya sejuk!!!!
    avatar

    Post on 2/10/2010, 2:37 pm by Kornurts

    x pyh tmbh kipas bro sidi..tukar ja gas econ yg lebih sjuk pnya..p pkai ninja king atau prado pnya gas ekon..sjuk tu bro.. Cool
    avatar

    Post on 2/10/2010, 2:54 pm by the BLitz

    klu angin aircon x keluar di dashboard apa masalah ar?..
    kadang2 sja dia keluar..mo di antak luk motor di bwh dashboard tu bru ada angin keluar..tu pun angin sepoi2 sja..kin panas...huhu ..cuba otai2 share lu apa perlu kena buat lo g2..hehe,,

    avatar

    Post on 2/10/2010, 3:35 pm by Kornurts

    hihihihi..ni pndpat dr sy la bro.,x tau la klu pndpt otai2 pla..mgkin motor d bwh dshbod yg rosak tu bro sbb mo antak dlu bru ada angin..bgus bwa p service bro.. cheers
    avatar

    Post on 2/10/2010, 3:46 pm by the BLitz

    aku pun fkr g2 jga bro..tpi masalah tu kadang2 sja..bila perlu aircon bru dia bt hal..time suka2 mo pasang aircon ok pula dia hehe..ada yg ckp karbon dlm motor tu rosak...rasa2 karbon tu blh tukar atau tukar skli dgn motor?..
    avatar

    Post on 2/10/2010, 4:03 pm by Kornurts

    hihihi...klu tu sy kurang psti bro..tp mmg antra dua ja tu.,klu bkn tukar motor dia,karbon ja la 2..klu tukar motor mgkin mahal tu bro.. Suspect
    avatar

    Post on 2/10/2010, 4:25 pm by the BLitz

    ko pnah tukar karbon tuk aircond kereta ko kah bro..?..rasa2 motor tu smpi ratus2 kah hehe

    Post on 2/10/2010, 5:23 pm by Eddie

    to bro the BLizt : tukar ja blower tu...heheheheheee
    to bro MrPrince : biasanya, kondensor yg problem tu...bgus p servis...mgkin dia punya filter mo kna ganti sdh tu...(rujuk pd otai2)...
    avatar

    Post on 2/10/2010, 5:33 pm by ajung

    betul bro cara paling senang mo tau kerosakan aircond tu bwa pi servis dulu...
    pas tu diorg akan gitau jgk mna yg rosak tu..heheheheh
    avatar

    Post on 3/10/2010, 1:30 am by the BLitz

    owh nanti lar try luk p servis..klu perlu tukar..terpaksa lar..huhu
    avatar

    Post on 3/10/2010, 4:00 am by jezzboyz

    itu blower kena servis maa...
    avatar

    Post on 3/10/2010, 4:54 am by kiong

    kereta sa pun lbih kurang macam tu jgk laaa....klu jln bru sejuk..tngk keadaan kipas pun ok jgk ...mngkin kurang gas ????
    avatar

    Post on 3/10/2010, 4:57 am by jezzboyz

    dulu kereta ku kekadang sejuk kekadang angin saje. xda kesejukkan.. p tambah gas.. perghh.. sejukk.. sejuk sementara jea.. lepas tuh terasa kegeraman.. p servis blower econ terus. tengok pomen buka blower.. perghh.. bnyak giler sampah sarap... bila dah cuci sume tuh.. terus sejuk dan angin pon laju keluar......
    avatar

    Post on 4/10/2010, 2:50 pm by Kornurts

    Sokong bro jezz..kncil aku pn gtu jg hr tu..1 kli bwa p service smua..mmg ok da smpai skrg..dlm blower byk sarang labah2 bro..hihihihi..itu la airkon x sjuk.. Cool
    avatar

    Post on 5/10/2010, 5:11 am by jezzboyz

    sarang labah2? macam mane leh terjadi?? hahaha.. aku siap ada ulat2 lagi dalam blower.. gelak aku dengan pomen baiki econ.. hahahahhaa...
    avatar

    Post on 5/10/2010, 2:45 pm by Kornurts

    alala//ntah la bro..mgkin labah2 msuk dr saluran2 yg dia boleh msuk..hihihi... cheers
    avatar

    Post on 5/10/2010, 3:59 pm by im

    mmg sebaik2nya air cond kereta kena servic tiap 6 bulan sekali sekiranya kerap guna la...
    avatar

    Post on 5/10/2010, 4:10 pm by Kornurts

    ya..sokong bro im..mmg stiap 6 bln tu.. Bagus
    avatar

    Post on 5/10/2010, 4:32 pm by im

    macam kereta saya, 3 tahun baru servis...kira nasib baik sebab kondenser masih ok (10%) dan aircond msh sejuk...bila2 masa jak mesti tukar kondenser suda yg harga dlm RM550...
    avatar

    Post on 5/10/2010, 4:37 pm by Kornurts

    wah..3 thn???alala..lama tuuu bro..hihihihi...kondenser mmg mhal ka bro?yg mana 1 bha ne kondenser ne?
    avatar

    Post on 5/10/2010, 4:52 pm by im

    hehe, bkn kondenser tp compressor...

    avatar

    Post on 5/10/2010, 7:19 pm by black_v

    bezith009 wrote:
    black_v wrote:
    Myvi punya..


    Tambah sikit:Utk pengguna Myvi,Viva & Vigo.. (sorry kalau lari tajuk huhu..)

    Melebihi 2thn kena pasang satu lagi filter (aircond) di dalam..Tak tau la knp masa dikilang tak dipasang benda tu..
    Kos masa ku pasang dlm RM250 (thn lepas)

    bro yg ko tunjuk gambar kat atas tu..belah mana tambah filter..sebelah mana tu..dekat dgn enjin ker?

    Sorry..br round hehe..
    Di dashboard bro..blkng tpt lacinya (tpt simpan barang) tu..
    avatar

    Post on 6/10/2010, 7:49 am by jezzboyz

    berapa harga kondi=enser econ dan jugacopressor econ?? untuk kancill.

    Post  by Sponsored content


      Current date/time is 22/7/2017, 3:39 am