SIOLOON FUN CLUB
Please log in or register before viewing the unlimited contents of this forum.
Thank you for visiting our website.

by aLFFiaN.

SIOLOON FC on Facebook
LIKE or UNLIKE

SIOLOON FUN CLUB

border=0
 
HomePortalCalendarGalleryFAQSearchRegisterLog in

Post new topic   Reply to topicShare | 
 

 Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
nyamuk
WEBMASTER
avatar

Male
Countries/State : Oregon
Age : 28
location : sarang nyamuk
Tag ID: : SFC 08429
Points : 10056
Reputation : 18
Number of posts : 3034

PostSubject: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   2/10/2010, 3:18 pm

First topic message reminder :

Nama: hizan a.k.a nyamuk
Jawatan: PPTM F29
Gred: F29

Tempat Bertugas Semasa: Putrajaya
Daerah: WP PUTRAJAYA

Tempat Ingin Bertukar: Sabah
Daerah: KK, Kudat @ Mana2 daerah ja dlm Sabah (Labuan pun bule)

Phone: 0148528600
Nota: Ingin bertukar dgn mana2 kementerian d Sabah...tp paling bagus klu 1 kementerian, senang sikit (KPM).

p/s: plz ar kwn2, klu ada info2 tlong bagitau arr...jasa baik anda semua amat dihargai....

_________________

AWAS!!! Gigitan Maut!


Last edited by nyamuk on 3/10/2010, 12:11 am; edited 1 time in total
Back to top Go down

AuthorMessage
finalazy84
MODERATOR
avatar

Male
Countries/State : Sabah
Age : 34
location : Keningau - KK
Tag ID: : SFC 04901
Points : 11142
Reputation : 41
Number of posts : 3863

PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   5/10/2010, 7:05 pm

memang tdk adil tu EPW.huhu dn tdk adil juga kpada sesiapa yg cuba untuk mempertikaikan ni bnda.bukn apa la kn, tpi beliau sya dlu ada pertikaikan ni bnda tiap kali meeting (jbtan plajaran) untuk guru2 sabah yg pegi smnanjung.hasilnya, smua knaikan pngkat dia kena beku snyap2 oleh (tau tau ja la) dn akhirnya berpencen macam 2 sja sdngkan kwn2 dia suma suda naik tinggi2.ces...memang tdk puas ati owh.

_________________
Back to top Go down
https://www.facebook.com/alfian.karim
nyamuk
WEBMASTER
avatar

Male
Countries/State : Oregon
Age : 28
location : sarang nyamuk
Tag ID: : SFC 08429
Points : 10056
Reputation : 18
Number of posts : 3034

PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   5/10/2010, 7:20 pm

finalazy84 wrote:
memang tdk adil tu EPW.huhu dn tdk adil juga kpada sesiapa yg cuba untuk mempertikaikan ni bnda.bukn apa la kn, tpi beliau sya dlu ada pertikaikan ni bnda tiap kali meeting (jbtan plajaran) untuk guru2 sabah yg pegi smnanjung.hasilnya, smua knaikan pngkat dia kena beku snyap2 oleh (tau tau ja la) dn akhirnya berpencen macam 2 sja sdngkan kwn2 dia suma suda naik tinggi2.ces...memang tdk puas ati owh.
mmg tdk adil sis...nda tau siapa yg bule perjuangkan nasib org sabah yg keja d smjung ni...beliau aku pun berhenti awal gara2 ni elaun...nda adil dia bilang....macam di anak tirikan...huhu

_________________

AWAS!!! Gigitan Maut!
Back to top Go down
aku_alli
CONTRIBUTOR
CONTRIBUTOR
avatar

Male
Countries/State : Malaysia
Age : 35
location : Kota Klias , Beaufort
Website : nebiula.blogspot.com
Tag ID: : SFC 04520

Points : 8960
Reputation : 10
Number of posts : 1680

PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   6/10/2010, 1:46 pm

finalazy84 wrote:
memang tdk adil tu EPW.huhu dn tdk adil juga kpada sesiapa yg cuba untuk mempertikaikan ni bnda.bukn apa la kn, tpi beliau sya dlu ada pertikaikan ni bnda tiap kali meeting (jbtan plajaran) untuk guru2 sabah yg pegi smnanjung.hasilnya, smua knaikan pngkat dia kena beku snyap2 oleh (tau tau ja la) dn akhirnya berpencen macam 2 sja sdngkan kwn2 dia suma suda naik tinggi2.ces...memang tdk puas ati owh.

macam aku tau kerja siapa sampai kena beliau mu. dorang ni selalu makdal. bukan mau burukkan dorang ni tapi majoriti begitu. anggapan dorang, anak2 tempatan belum mampu menandingi dorang dari segi pendidikan.tapi dari segi pegangan agama........dorang nil.
Back to top Go down
Leader
MODERATOR
avatar

Male
Countries/State : Oregon
Age : 36
location : Astoria, Oregon
Website : http://leader-tm.blogspot.com
Tag ID: : SFC 04137
Points : 8668
Reputation : 19
Number of posts : 1531

PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   6/10/2010, 11:55 pm

zan, sana kajang head office kali ada

_________________

©️ 2007-2011 Fan Club. All rights reserved.
Back to top Go down
http://leader-tm.blogspot.com
aku_alli
CONTRIBUTOR
CONTRIBUTOR
avatar

Male
Countries/State : Malaysia
Age : 35
location : Kota Klias , Beaufort
Website : nebiula.blogspot.com
Tag ID: : SFC 04520

Points : 8960
Reputation : 10
Number of posts : 1680

PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   7/10/2010, 8:39 am

kau sudah buat surat ke jpa ka? kalau belum baik buat sekarang. lampirkan sekali bukti untuk menyokong sebab kau mau tukar.(bukan mak lampir) aaaaaaa. aku dulu pun mau 2 tahun baru dpt pindah,tu pun lepas belawan cakap sama orang HR. hahahahaaha.
Back to top Go down
nyamuk
WEBMASTER
avatar

Male
Countries/State : Oregon
Age : 28
location : sarang nyamuk
Tag ID: : SFC 08429
Points : 10056
Reputation : 18
Number of posts : 3034

PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   14/10/2010, 10:46 pm

aku_alli wrote:
kau sudah buat surat ke jpa ka? kalau belum baik buat sekarang. lampirkan sekali bukti untuk menyokong sebab kau mau tukar.(bukan mak lampir) aaaaaaa. aku dulu pun mau 2 tahun baru dpt pindah,tu pun lepas belawan cakap sama orang HR. hahahahaaha.
belum lgi bro sbab bos aku tak bagi lepas tnpa pengganti...huhu

Leader wrote:
zan, sana kajang head office kali ada
apa tu bro? aku mau balik sabah...huhu

_________________

AWAS!!! Gigitan Maut!
Back to top Go down
nyamuk
WEBMASTER
avatar

Male
Countries/State : Oregon
Age : 28
location : sarang nyamuk
Tag ID: : SFC 08429
Points : 10056
Reputation : 18
Number of posts : 3034

PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   22/5/2011, 12:03 am

ada sapa2 ka yg kenal atau ada kwn org smjung atau org sabah yang mau bertukar balik smjung (putrajaya)?

last yg aku tau ari tu bulan disember 2010...byk org smjung yg masuk jpj sabah (17 org) gred F29...jd klu sapa2 yg ada member atau sedara mara yg keja d jpj, bole tlong risik2 ka?huhu...

boring suda aku keja d smjung ni....mau balik sabah.....=_=
Back to top Go down
aLFFiaN
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar

Male
Countries/State : Malaysia
Age : 35
location : Borneo Island
Website : www.sioloon.com
Tag ID: : SFC00001
Points : 10843
Reputation : 101
Number of posts : 7894

PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   22/5/2011, 12:31 am

sana lah ko.. jan ko balik sabah.. belum habis lagi ko berguru di sana tu.. jan balik selagi belum cukup ilmu di dada.. beranak pinaklah ko sana dulu... ha ha ha
Back to top Go down
http://www.sioloon.com Online
nyamuk
WEBMASTER
avatar

Male
Countries/State : Oregon
Age : 28
location : sarang nyamuk
Tag ID: : SFC 08429
Points : 10056
Reputation : 18
Number of posts : 3034

PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   22/5/2011, 12:47 am

aLFFiaN wrote:
sana lah ko.. jan ko balik sabah.. belum habis lagi ko berguru di sana tu.. jan balik selagi belum cukup ilmu di dada.. beranak pinaklah ko sana dulu... ha ha ha
hahahaha......klu murah2 tu sayur, ikan, sotong, brg2 dapur dsni, nda apa la tyco....nda jgk aku mau balik sabah capat2.....dcni semuanya mahal2...sayur 1 biji terung pun bole smpi rm3...kacang panjang seikat rm3...klu seafood tu jgn ckp la...kempunan ja la aku dcni...ikan basung klu d kk rm1 penuh plastik...dcni 4,5 ekor ja rm5...mataiiii
Back to top Go down
aLFFiaN
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar

Male
Countries/State : Malaysia
Age : 35
location : Borneo Island
Website : www.sioloon.com
Tag ID: : SFC00001
Points : 10843
Reputation : 101
Number of posts : 7894

PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   22/5/2011, 12:50 am

nyamuk wrote:
aLFFiaN wrote:
sana lah ko.. jan ko balik sabah.. belum habis lagi ko berguru di sana tu.. jan balik selagi belum cukup ilmu di dada.. beranak pinaklah ko sana dulu... ha ha ha
hahahaha......klu murah2 tu sayur, ikan, sotong, brg2 dapur dsni, nda apa la tyco....nda jgk aku mau balik sabah capat2.....dcni semuanya mahal2...sayur 1 biji terung pun bole smpi rm3...kacang panjang seikat rm3...klu seafood tu jgn ckp la...kempunan ja la aku dcni...ikan basung klu d kk rm1 penuh plastik...dcni 4,5 ekor ja rm5...mataiiii

uik nyamuk... ko ingat sini sabah masih murah ka barang dia? ko tu lama sudah x balik sabah... sayur satu ikat RM2 sudah juga.. ikan putih oun RM16 sekilo.. ayam sekilo RM11.20 sudah... mana beza dia tu? sama saja lah... huhuhu
Back to top Go down
http://www.sioloon.com Online
nyamuk
WEBMASTER
avatar

Male
Countries/State : Oregon
Age : 28
location : sarang nyamuk
Tag ID: : SFC 08429
Points : 10056
Reputation : 18
Number of posts : 3034

PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   22/5/2011, 1:01 am

aLFFiaN wrote:
nyamuk wrote:
aLFFiaN wrote:
sana lah ko.. jan ko balik sabah.. belum habis lagi ko berguru di sana tu.. jan balik selagi belum cukup ilmu di dada.. beranak pinaklah ko sana dulu... ha ha ha
hahahaha......klu murah2 tu sayur, ikan, sotong, brg2 dapur dsni, nda apa la tyco....nda jgk aku mau balik sabah capat2.....dcni semuanya mahal2...sayur 1 biji terung pun bole smpi rm3...kacang panjang seikat rm3...klu seafood tu jgn ckp la...kempunan ja la aku dcni...ikan basung klu d kk rm1 penuh plastik...dcni 4,5 ekor ja rm5...mataiiii

uik nyamuk... ko ingat sini sabah masih murah ka barang dia? ko tu lama sudah x balik sabah... sayur satu ikat RM2 sudah juga.. ikan putih oun RM16 sekilo.. ayam sekilo RM11.20 sudah... mana beza dia tu? sama saja lah... huhuhu
iya ka? kira ok la jgk tu...masi murah klu dibanding dgn dcni putrajaya...segala2nya mahal....huhuhu....lagi 1, wlupun duduk rmh kerajaan, elaun perumahan wilayah (rm550) aku hangus....byk tu...klu menyewa luar, lagi la mahal....klu dpt keja d sabah, atleast bole la survive sikit...nda macam skrg...gaji ja nda smpi 1 mggu, abis suda...huhu
Back to top Go down
Kornurts
SIFU
SIFU
avatar

Male
Countries/State : Sabah
Age : 28
location : KK**TAWAU**
Website : Www.Sioloon.com[Low Profile Crew]
Tag ID: : SFC 15951
Points : 14619
Reputation : 128
Number of posts : 8256

PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   22/5/2011, 7:54 am

nyamuk wrote:
ada sapa2 ka yg kenal atau ada kwn org smjung atau org sabah yang mau bertukar balik smjung (putrajaya)?

last yg aku tau ari tu bulan disember 2010...byk org smjung yg masuk jpj sabah (17 org) gred F29...jd klu sapa2 yg ada member atau sedara mara yg keja d jpj, bole tlong risik2 ka?huhu...

boring suda aku keja d smjung ni....mau balik sabah.....=_=



hhehehe...bro,,ko pgawai jpj ka bro???? Cool
Back to top Go down
im
MODERATOR
avatar

Male
Countries/State : Malaysia
Age : 38
location : |||||TAWAU|||||
Tag ID: : SFC 07691
Points : 12707
Reputation : 75
Number of posts : 5572

PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   22/5/2011, 9:06 am

Kornurts wrote:
nyamuk wrote:
ada sapa2 ka yg kenal atau ada kwn org smjung atau org sabah yang mau bertukar balik smjung (putrajaya)?

last yg aku tau ari tu bulan disember 2010...byk org smjung yg masuk jpj sabah (17 org) gred F29...jd klu sapa2 yg ada member atau sedara mara yg keja d jpj, bole tlong risik2 ka?huhu...

boring suda aku keja d smjung ni....mau balik sabah.....=_=



hhehehe...bro,,ko pgawai jpj ka bro???? Cool
bukan la bro, pegawai gred f29 c nyamuk tu...maksudnya, mana2 jabatan kerajaan dengan jawatan gred f29, boleh tukar suka sama suka...
bro nyamuk punya kerja lebih kepada sistem maklumat, data dan komputerisme di sesuatu jabatan...memang kalau kerja dengan goverment...
Back to top Go down
nyamuk
WEBMASTER
avatar

Male
Countries/State : Oregon
Age : 28
location : sarang nyamuk
Tag ID: : SFC 08429
Points : 10056
Reputation : 18
Number of posts : 3034

PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   22/5/2011, 3:52 pm

Kornurts wrote:
nyamuk wrote:
ada sapa2 ka yg kenal atau ada kwn org smjung atau org sabah yang mau bertukar balik smjung (putrajaya)?

last yg aku tau ari tu bulan disember 2010...byk org smjung yg masuk jpj sabah (17 org) gred F29...jd klu sapa2 yg ada member atau sedara mara yg keja d jpj, bole tlong risik2 ka?huhu...

boring suda aku keja d smjung ni....mau balik sabah.....=_=



hhehehe...bro,,ko pgawai jpj ka bro???? Cool
bukan...keja dgn komputer,hehehe


im wrote:
bukan la bro, pegawai gred f29 c nyamuk tu...maksudnya, mana2 jabatan kerajaan dengan jawatan gred f29, boleh tukar suka sama suka...
bro nyamuk punya kerja lebih kepada sistem maklumat, data dan komputerisme di sesuatu jabatan...memang kalau kerja dengan goverment...
betul tu bro...klu ada info2, bgitau aku arr...
Back to top Go down
Kornurts
SIFU
SIFU
avatar

Male
Countries/State : Sabah
Age : 28
location : KK**TAWAU**
Website : Www.Sioloon.com[Low Profile Crew]
Tag ID: : SFC 15951
Points : 14619
Reputation : 128
Number of posts : 8256

PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   22/5/2011, 9:39 pm

ooo....rupanya bgtu....sy sngka bro pgawai jpj...sbb sy trfikir bgus jg klu ada pgawai jpj yg jd ahli SFC ni,,jd dia boleh bgtau kita mana yg salah n betul dlm mmbuat modifikasi kreta ni,so kita boleh dpt kpastian....anyway...thanks bro.....hihihi
Back to top Go down
nyamuk
WEBMASTER
avatar

Male
Countries/State : Oregon
Age : 28
location : sarang nyamuk
Tag ID: : SFC 08429
Points : 10056
Reputation : 18
Number of posts : 3034

PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   22/5/2011, 10:20 pm

Kornurts wrote:
ooo....rupanya bgtu....sy sngka bro pgawai jpj...sbb sy trfikir bgus jg klu ada pgawai jpj yg jd ahli SFC ni,,jd dia boleh bgtau kita mana yg salah n betul dlm mmbuat modifikasi kreta ni,so kita boleh dpt kpastian....anyway...thanks bro.....hihihi
ada member kita dcni jpj...tp aku nda tau mana 1...oh ya, klu mau rujuk tentang modified kereta, ada dalam topik undang2....cuba cari dalam website ni...ada tu...
Back to top Go down
fuumin
CONTRIBUTOR
CONTRIBUTOR
avatar

Male
Countries/State : Sabah
Age : 33
location : Lahad Datu, Sabah
Tag ID: : SFC3259
Points : 8749
Reputation : 7
Number of posts : 1048

PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   22/5/2011, 10:39 pm

nyamuk wrote:
Kornurts wrote:
ooo....rupanya bgtu....sy sngka bro pgawai jpj...sbb sy trfikir bgus jg klu ada pgawai jpj yg jd ahli SFC ni,,jd dia boleh bgtau kita mana yg salah n betul dlm mmbuat modifikasi kreta ni,so kita boleh dpt kpastian....anyway...thanks bro.....hihihi
ada member kita dcni jpj...tp aku nda tau mana 1...oh ya, klu mau rujuk tentang modified kereta, ada dalam topik undang2....cuba cari dalam website ni...ada tu...

aku ada baca tu hehe
c fuumin blm ada nasib lg keja dgn gvmnt hmm
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA   

Back to top Go down
 

Federal Govt. Staff: TUKAR SUKA SAMA SUKA

View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
SIOLOON FUN CLUB :: BORAK CENTRE :: JOB ZOOMER :: Wanted Job-
Post new topic   Reply to topicJump to: