SIOLOON FUN CLUB

Please log in or register before viewing the unlimited contents of this forum.
Thank you for visiting our website.

by aLFFiaN.

SIOLOON FC on Facebook
LIKE or UNLIKE

    enjin n tebo

    Share
    avatar
    anokkancil6045
    JUNIOR
    JUNIOR

    Male
    Countries/State : Pahang
    Age : 33
    location : bentong
    Website : http://www.facebook.com/anok kacei
    Tag ID: : SFC 17225
    Points : 5073
    Reputation : 1
    Number of posts : 170
    12122010

    http://i38.servimg.com/u/f3 enjin dan tebo

    Post by anokkancil6045

    Suspect

    alo semua..
    megapa kita perlu menukar enjin untuk masuk tebo?
    kenapa kita tidak hanya menggunakan enjin na?

    contonya enjin standart kancil 850 na..bolehkan enjin standart ni terus masuk tebo tanp menukar enjin l2@l5@kelisa? sedangkan cc kedua2 enjin ini sama dengan cc enjin kancil...

    sesape yg ade pandangan dan pendapat,dimintak perjelaskan....
    kelebihan serta keburukkan dan kesan jangka panjang...

    otai2 sila2 kan lah....
    Share this post on: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

    avatar

    Post on 17/4/2011, 3:29 am by Kornurts

    hehehe..nda tau la tu bro...tp skejap btul dia hilang bah..smpai tu trfik lite da merah pn dia msih sempat lg langgar ja lampu merah tu..yakin betul dia msh boleh tembus ni.. Cool Cool
    avatar

    Post on 17/4/2011, 4:00 am by fuumin

    woah laju tu klu gitu
    laju n yakin dgn pemanduannya lagi hehe

    bagi pendapatku ,klu blm upgrade kaw² bgs guna tmic sja
    klu da upgrade kaw² bru guna fmic

    malu tu klu guna fmic sdng memecut tapi kna overtake oleh kereta yg stendet² wakakakaa
    avatar

    Post on 17/4/2011, 5:42 am by Kornurts

    hihihi....yaa btul jg tu...klu pkai fmic tp blum power sgt....ssh jg..nti kna kutuk2 pla oleh kreta sntndrd...hihihi... opps
    avatar

    Post on 17/4/2011, 6:00 am by fuumin

    yah tu la yg mau d elak tu hehe
    xkan la guna fmic xmau memblast kan hehe
    avatar

    Post on 17/4/2011, 8:07 am by im

    maksudnya lagi baik la injin besar tapi turbonya jugak besar la kan???...
    avatar

    Post on 17/4/2011, 2:20 pm by turboman

    im wrote (maksudnya lagi baik la injin besar tapi turbonya jugak besar la kan???...)



    bole tu bole bro..tp tgk juga pa saiz dia.....turbo lau bsr sgt takut enjin xdpt buka..bleh buka tp pda thap rpm tggi..kalau nk men turbo besar yg lg besar byk bnda kna uba..masukkan camshaft yg hgh punya..port n polish..conrod pn kna tukar perfomance pnya...boost turbo besar beza ngn kecil pnya...turbo besar mang power..lau men boost sndrd..pastu lwn kereta yg turbo dia kecil....cfirm mng la huhuhuhuu

    broo im mcmm mna wiring tu...ok ke X???sori bro fon aku ilang bro..kna kidnap huhuhu
    avatar

    Post on 17/4/2011, 2:28 pm by adeqyana

    fuumin : mmg macam tu bro..klu dah tukar turbo xada yg pnp jak kecuali pakai balik turbo asal..biasanya org klu dah tukar turbo,trus tukar banana..xpyh lg mau welding2 tapak d tapak std..

    Kornurts : klu bagi aku bro Kornurts,tgok juga la turbo apa yg kita tukar tu..klu dah pakai TD04 @ AR,bgs pakai fmic dah sbb turbo ni kira besar udah..macam tmic xsesuai udah utk sejukkn turbo jenis ni..lain la klu macam rhf3,masi blh juga pakai tmic sbb besar skit dari std rhb31..tp biar turbo std rhb31,klu ngam setting n boost,td04 pun leh kna tapau oo..macam c najib,rhb31 jak dulu dia pakai tp leh tapau td04..tp mau ingat dia boost berapa hari tu..xsilap aku macam 1.8bar ka..betulkan aku klu salah ya..

    klu bga aku skrg yg penting aku mau tukar pipe ekzos aku dulu br fikir pasal ic tu..bkn apa,turbo aku kong blk sbb pipe ekzos std kancil masi aku pakai.. Sad
    avatar

    Post on 17/4/2011, 2:31 pm by adeqyana

    aku sokong ckp turboman tu..klu mau pakai turbo besar,brg2 dalam enjin kna la upgred juga..klu tak,sengsara enjin mau buka tu turbo...itu la,kna fikir byk juga klu mau tukar turbo besar ni..lain la klu kepala agong tu byk $$$$$$..hehe
    avatar

    Post on 17/4/2011, 2:38 pm by turboman

    hahaha..bole yg besar t p biarla enjin tu bleh tampung k..takut da tukar turbo besar..bla test ja lmbt buka hahaha..alamatnya kereta jd lmbt kna rev tggi bru turbo masuk huhuhuhu...soo apa2 hal juz inform k...adeqyana ko pki turbo apa eh???
    avatar

    Post on 17/4/2011, 2:44 pm by adeqyana

    heheh..btl tu turboman..ala aku pakai yg biasa2 jak bro turboman..siput kecil jak..rhf3..xmampu mau pakai AR...huhu...
    avatar

    Post on 17/4/2011, 4:08 pm by Kornurts

    adeqyana wrote:

    Kornurts : klu bagi aku bro Kornurts,tgok juga la turbo apa yg kita tukar tu..klu dah pakai TD04 @ AR,bgs pakai fmic dah sbb turbo ni kira besar udah..macam tmic xsesuai udah utk sejukkn turbo jenis ni..lain la klu macam rhf3,masi blh juga pakai tmic sbb besar skit dari std rhb31..tp biar turbo std rhb31,klu ngam setting n boost,td04 pun leh kna tapau oo..macam c najib,rhb31 jak dulu dia pakai tp leh tapau td04..tp mau ingat dia boost berapa hari tu..xsilap aku macam 1.8bar ka..betulkan aku klu salah ya..

    klu bga aku skrg yg penting aku mau tukar pipe ekzos aku dulu br fikir pasal ic tu..bkn apa,turbo aku kong blk sbb pipe ekzos std kancil masi aku pakai.. Sad

    wadehhh...tnggi boost c bro najib bt tu ya boleh tapau tdo4 lg.....walala....mantap tu...ala,kong lg trbo ko bro..jd bro mo psang brpa inc pnya piping tu??kasi piping steel la bro dr depan.. Cool
    avatar

    Post on 17/4/2011, 7:01 pm by xiaomao

    kalao siapa nak bolt on turbo engine NA boleh hubungi 0128350987
    avatar

    Post on 18/4/2011, 5:20 am by fuumin

    ok mau tanya pengalaman bro²sekalian ,mgkn out of topic skit nih

    enjin turbo stendet piping 2inch straight dr dpn pki muffler d blkg ,muffler apa brand yg paling senyap?
    avatar

    Post on 18/4/2011, 12:29 pm by adeqyana

    Kornurts : aku mau pakai 2 inch bro..cuma tgh kumpul2 bajet lg ni..piping steel mahal la bro kn??xtau la berapa ratus klu straight piping dari dpn sampai belakang...bro punya brapa inch bro?? masi std kancil ka??
    avatar

    Post on 18/4/2011, 12:54 pm by keba

    fuumin wrote:ok mau tanya pengalaman bro²sekalian ,mgkn out of topic skit nih

    enjin turbo stendet piping 2inch straight dr dpn pki muffler d blkg ,muffler apa brand yg paling senyap?
    Jasma
    avatar

    Post on 18/4/2011, 12:55 pm by keba

    adeqyana wrote:Kornurts : aku mau pakai 2 inch bro..cuma tgh kumpul2 bajet lg ni..piping steel mahal la bro kn??xtau la berapa ratus klu straight piping dari dpn sampai belakang...bro punya brapa inch bro?? masi std kancil ka??
    pakai paip putih pn bleh..jimat sikit kos..
    tahan karat cam stainless steel jgk cuma x bkilat
    avatar

    Post on 18/4/2011, 1:06 pm by fuumin

    thanks bro keba
    avatar

    Post on 19/4/2011, 4:03 am by Kornurts

    keba wrote:
    adeqyana wrote:Kornurts : aku mau pakai 2 inch bro..cuma tgh kumpul2 bajet lg ni..piping steel mahal la bro kn??xtau la berapa ratus klu straight piping dari dpn sampai belakang...bro punya brapa inch bro?? masi std kancil ka??
    pakai paip putih pn bleh..jimat sikit kos..
    tahan karat cam stainless steel jgk cuma x bkilat

    eyyaa bro...paip putih tu cantik jg..x karat..mantap jg tu....hihihi,sy pnya hr tu time pkai twin mufler 2.5' dr tgh ke blakang..mmg lemas jg la sbb enjin n/a kn..tp bunyi ja yg syok..skg da tukar blik p standard gaban punya..ada power skit naik bukit dr yg pkai 2.5' hr tu... Cool
    avatar

    Post on 19/4/2011, 4:58 am by adeqyana

    ooo..macam tu ya keba n bro Kornurts..paip putih ya nama dia..bro keba n Kornurts,mana bgs pasang pipe ekzos dari tgh ke belakang ka atau terus dari depan sampai belakang?? biasa pipe std kancil dari depan sampai tgh tu aku tgok macam besar skit kn,berbanding dari tgh sampai belakang tu...btl tak?? aku ingat klu pipe dari depan tu dah besar,jd tgal aku wat sambung jak dari tgh sampai ke belakang..
    avatar

    Post on 19/4/2011, 5:47 am by Kornurts

    adeqyana wrote:ooo..macam tu ya keba n bro Kornurts..paip putih ya nama dia..bro keba n Kornurts,mana bgs pasang pipe ekzos dari tgh ke belakang ka atau terus dari depan sampai belakang?? biasa pipe std kancil dari depan sampai tgh tu aku tgok macam besar skit kn,berbanding dari tgh sampai belakang tu...btl tak?? aku ingat klu pipe dari depan tu dah besar,jd tgal aku wat sambung jak dari tgh sampai ke belakang..

    yaa bro..paip putih tu nma dia...kna tgk jg la bro,klu yg bro pnya piping dr dpan smpai tgh mmg ukuran yg bro mau,bah tggl d tgh smpai blakang ja la kasi tukar sama ukuran dgn depan pnya..tp klu piping trbo biasanya lebih bgus klu lurus ja kn bro dr dpan smpai blakang..bgtu ka tu??atau ikut sntndrd pnya jg.??? Cool
    avatar

    Post on 19/4/2011, 6:00 am by adeqyana

    ooo..macam tu ya bro Kornurts..aku pun pernah dgr org ckp klu dah pakai turbo bgs pasang trus dari dpn sampai belakang..maksudnya direct pipe turus dari dpn sampai blkng..tp xtau la btl or tak..cuma masalah,ini la pak "J" paling suka klu terjumpa..sbb aku hari tu masa roadblock dia check aku punya piping..nasib baik lepas..blh pasang pipe besar,tp jgn yg direct pipe..kna pakai juga tu center bullet..sbb klu pakai pipe direct ni bunyi bising sgt2...btlkn aku klu salah ya..
    avatar

    Post on 19/4/2011, 6:01 am by keba

    adeqyana: kalau xsilap, pipe depan dari enjin ke tgh asal kancil tu ukuran dlm 1.6inci..
    elok upgrade trus pkai 2 inci depan smpai blkg..hehe

    Post on 19/4/2011, 6:45 am by rayz yokai

    ya bro adeqyana gna paip 2'' ja trus dr depan ke belakang...lau pki center bullet macam angin nda lpas trus....
    avatar

    Post on 19/4/2011, 6:53 am by keba

    trus straight pipe depan smpai blkg..muffler tu amek la yg jnis diam sikit..
    baru x bising abg J..hehe
    avatar

    Post on 19/4/2011, 8:01 am by adeqyana

    heheh..ooo..macam tu ek bro keba n rayz yokai..ok2...nnti dah ada bajet mau wat macam ni la..klu dpt macam gbr di bwh ni lg best kn...

    [img] [/img]


    keba,gbr dashbord tu ko punya ka??cantik aircond gsr tu keba,ssh ka nak pasang??

    Post  by Sponsored content


      Current date/time is 22/7/2017, 3:41 am