SIOLOON FUN CLUB

Please log in or register before viewing the unlimited contents of this forum.
Thank you for visiting our website.

by aLFFiaN.

SIOLOON FC on Facebook
LIKE or UNLIKE

    enjin n tebo

    Share
    avatar
    anokkancil6045
    JUNIOR
    JUNIOR

    Male
    Countries/State : Pahang
    Age : 33
    location : bentong
    Website : http://www.facebook.com/anok kacei
    Tag ID: : SFC 17225
    Points : 5015
    Reputation : 1
    Number of posts : 170
    12122010

    http://i38.servimg.com/u/f3 enjin dan tebo

    Post by anokkancil6045

    Suspect

    alo semua..
    megapa kita perlu menukar enjin untuk masuk tebo?
    kenapa kita tidak hanya menggunakan enjin na?

    contonya enjin standart kancil 850 na..bolehkan enjin standart ni terus masuk tebo tanp menukar enjin l2@l5@kelisa? sedangkan cc kedua2 enjin ini sama dengan cc enjin kancil...

    sesape yg ade pandangan dan pendapat,dimintak perjelaskan....
    kelebihan serta keburukkan dan kesan jangka panjang...

    otai2 sila2 kan lah....
    Share this post on: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

    avatar

    Post on 18/12/2010, 8:16 pm by anokkancil6045

    ha....pic mcm tu la...pandai ko kurnurts Bagus
    avatar

    Post on 19/12/2010, 4:54 am by adeqyana

    ooo..banana mcm tu ko guna ek...bro anokkancil6045,ko guna banana 3-2-1 ka atau 3-1??
    avatar

    Post on 19/12/2010, 5:18 am by keba

    antara spesies2 yg lalu dalam ekjos manifold adalh exhaust gas n emissions..
    ekjos gas tu thasil drp pbakaran dlm enjin..drp pbakaran tu juga, bbrp spesies
    gas bracun juga thasil..antarany nitrogen, wap air n juga karbon monoksida..

    kalo kite tgk kat sni, karbon monoksida adalh CO..apabila dsedut tlalu bnyak ke dlm badan,
    CO yg x stabil td akan mnarik oksigen dlm sel2 darah lalu mjadi CO2 yg lbih stabil..
    bila badan kkurangan oksigen, maka maut menanti..

    ttapi bbeza dgn enjin diesel, tiada karbon monoksida yg thasil..hny karbon dioksida yg thasil
    sb diesel mpnyai carbon..yg kita nampk asap itam tu x bracun pn..tu hny jelaga drp
    pbakaran sb diesel ad carbon..carbon kan itam..tol x??

    jd kalo stakat asap diesel tu, dk hidu hari2 pn xpe..xbahaya..jgn hidu asap kreta petrol lak..huhu
    avatar

    Post on 19/12/2010, 7:08 am by anokkancil6045

    ya...betul kata cikgu geek
    avatar

    Post on 19/12/2010, 7:25 am by sidi@hacker

    ya betul 2




    avatar

    Post on 19/12/2010, 9:43 am by keba

    anokkancil6045: cikgu?? xde la ckgu pn..saje nk share ape yg tau..huhu
    avatar

    Post on 19/12/2010, 11:00 am by Kornurts

    anokkancil6045 wrote:ha....pic mcm tu la...pandai ko kurnurts Bagus

    hehehe..bkn sy pndai ni bro..itu pn main hantam2 sja cr d google..thanks bro... cheers
    avatar

    Post on 19/12/2010, 11:06 am by sidi@hacker

    hahahahhah main copy and paste
    avatar

    Post on 19/12/2010, 11:16 am by Kornurts

    hahaha...bgtu laitu bro....karja sonang.... minum dulu
    avatar

    Post on 19/12/2010, 8:22 pm by anokkancil6045

    kornurts..rasenye dr penerangan yg cikgu keba bg, aku punye 3-1

    we rock
    avatar

    Post on 19/12/2010, 8:28 pm by anokkancil6045

    ala keba...ko kn mmg dalam bidang ni 'mechanical engineering'
    tak banyak,sikit dpat gak la ko bg teori kat kte oeg ni Yahoo
    avatar

    Post on 20/12/2010, 1:44 am by im

    thanx 4 dat info bro keba... Bagus
    avatar

    Post on 20/12/2010, 8:08 am by keba

    anokkancil6045 wrote:ala keba...ko kn mmg dalam bidang ni 'mechanical engineering'
    tak banyak,sikit dpat gak la ko bg teori kat kte oeg ni Yahoo

    bleh la ckit2..share yg ak tau..
    yg ak xtau tu, kena tgu otai jwb jgk..hehe
    avatar

    Post on 21/12/2010, 8:34 pm by anokkancil6045

    siang td pegi kdi mau tukar piping 1.8 (tengah sampai blakang)

    itu taukey ckp 'lu sudah gila meh...lu puya pn sudah 1.7, lg mau tukar 1.8
    lu mau kasi head picah meh..lu puya piping sudah cukup ngam ma...'

    apek tu ingat kete aku pakai tebo...hahaha

    alkisahnye, head jugak jd isu Sad
    avatar

    Post on 22/12/2010, 12:30 am by im

    mmg kali itu isu yg biasa ada kaitan dgn injin...bila pasang tebo...
    avatar

    Post on 22/12/2010, 9:12 am by anokkancil6045

    happy

    nk bli ferarri la....hah hah
    avatar

    Post on 22/12/2010, 5:15 pm by Lockon

    kecil atau bsr piping tu,head tetap akan pch pnya...mo pki 1.8,2',2.5',3' pun boleh..dr kaki yg tekan jg kn hehehe
    anokkancil6045: npa ko x jwb ja sma apek tu "sy punya kereta,sy pny suka la" hehehehehe
    avatar

    Post on 23/12/2010, 8:16 pm by anokkancil6045

    klu jwb itu macam....nanti harga xbuleh less kau2 ma...taiko puya ckp,kne dgr ma...
    dancing
    avatar

    Post on 24/12/2010, 1:44 am by im

    tul jugak tu, kadang2 patut mengalah saja time macam tu utk dpt harga murah...lepas keluar kedai, puas hati...
    avatar

    Post on 25/12/2010, 7:54 am by keba

    btol3..kdg2 tu kalau ad mmber nk buat piping, drive je g kdai tu..
    kompom lain kali dy bg murah..ak ari tu mau welding kat downpipe..
    dy bg free oooo.."kcik pnya hal" kata bliau..ha3
    avatar

    Post on 25/12/2010, 8:17 am by im

    wah berhasil la teknik di atas tu kan? Klu mau beli injin dgn tebo sekali bole guna cara tu jgk ker?
    avatar

    Post on 25/12/2010, 8:23 am by keba

    yg tu jgn...mau bikin bankrap tu..

    welding ari tu pn sb bocor sikit je..nk cas pn dy ckap sikit sgt..huhu
    avatar

    Post on 21/2/2011, 9:33 am by jezzboyz

    enjin jepun tahan compress.. lagi satu enjin standard piston high.. boost rendah.. xpower.... hehe.. rasanya la..... tunggu otai jawab..
    avatar

    Post on 21/2/2011, 2:25 pm by adeqyana

    heheh..klu bagi aku pula klu enjin kancil ni bukan apa klu pasang turbo kit xdpt boost tinggi2..dan lagi satu enjin kancil pakai kaberator..tp klu macam enjin l2 pakai efi..so snang skit mau kontrol tu minyak..lg pun klu pakai kaberator ni setting selalu lari..skejap2 berubah..snang ckp klu enjin na ni ssh mau set utk yg terbaik..lg pun byk benda mau ganti klu pasang turbo d enjin na ni..kos nya klu dikira2 hampir sama dgn kos tukar enjin baru..so alang2 klu kos hampir sama,so itu byk org tukar enjin..

    biasa org tukar enjin dan enjin na kancil 850 blok org pakai balik..tp utk enjin kancil yg 850 cc la biasa org pakai balik sbb mau pakai blok tinggi..

    mmg cc sama bro,tp hp nya berbeza antara kancil na dgn mira..

    tp ni pendapat aku jak la..klu ada salah fakta,otai2 tolong betulkan aku ya..
    avatar

    Post on 21/2/2011, 2:30 pm by jezzboyz

    betul tuh adeqyana kata.. memang betul pon......

    Post  by Sponsored content


      Current date/time is 23/6/2017, 8:19 pm