SIOLOON FUN CLUB

Please log in or register before viewing the unlimited contents of this forum.
Thank you for visiting our website.

by aLFFiaN.

SIOLOON FC on Facebook
LIKE or UNLIKE

    turbo l2s saye sudah kong so ngat mahu tukar...help...

    Share

    shafiq111
    JUNIOR
    JUNIOR

    Male
    Countries/State : Pahang
    Age : 28
    location : kuantan
    Points : 5123
    Reputation : 2
    Number of posts : 100
    06032011

    http://i38.servimg.com/u/f3 turbo l2s saye sudah kong so ngat mahu tukar...help...

    Post by shafiq111

    turbo l2s saye sudah kong so ngat mahu tukar turbo rh4...plez otai2 bagi pendapat tentang rh4 ni...kreta standart gaban...
    Share this post on: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

    avatar

    Post on 6/3/2011, 9:01 pm by keba

    xnak try tdo04-09?? da kacuk ponggek l2..pnp je..

    Post on 7/3/2011, 4:05 am by rayz yokai

    ok jg tu bro pki tdo4-09 bontot l2s....lau fh4 pn ok jg..

    Post on 7/3/2011, 6:33 am by shafiq111

    kalau pakai tdo4-09 ni ape barang lain pulak kne saye tukar...macam injector ke...ape ke...
    avatar

    Post on 7/3/2011, 6:52 am by Lockon

    klu tkr td04 tp boost bwh 1 bar,x perlu tkr apa2 brg pun mc ok..bla da up ats 1bar,ada beberapa brg yg prlu ditukar..agak2 ko mo boost brpa ni klu tukar tobo?rhf4 pun ok jg..
    avatar

    Post on 7/3/2011, 7:42 am by dzul186

    Lockon wrote:klu tkr td04 tp boost bwh 1 bar,x perlu tkr apa2 brg pun mc ok..bla da up ats 1bar,ada beberapa brg yg prlu ditukar..agak2 ko mo boost brpa ni klu tukar tobo?rhf4 pun ok jg..




    so lau engine tubo standart gaban lau tukar td04 nk men boost bwh 1 bar xde perlu tkar ape2 ke?
    fuel lak cmne? still same cm pkai yg standart ke?















    Post on 7/3/2011, 8:13 am by shafiq111

    haa...yang 2 saye xphm...ape beze kalau main boost bwh satu bar dengan atas 1 bar...boley terangkn x perfomance die cmne...
    avatar

    Post on 7/3/2011, 9:01 am by keba

    ermm...idle air fuel mix adalh 14.7 (14.7 liter udara bg stiap 1 liter minyak)..
    bila boost 1 bar, isipadu udara lebih drp isipadu ideal..
    jd isipadu mnyak juga perlu dtingkatkn supaya AFR idle dpt dcapai..
    kalau mnyak kurang drp spatutnya, lean miixture bleh mnyebabkn enjin picah

    Post on 7/3/2011, 9:17 am by shafiq111

    abis kalau paki td04 ni kne paki wastage x?
    avatar

    Post on 7/3/2011, 9:17 am by keba

    pickup tu opkos lg pickup drp asal..mantop pnya
    avatar

    Post on 7/3/2011, 9:18 am by keba

    shafiq111 wrote:abis kalau paki td04 ni kne paki wastage x?

    ext wastegate hny sunat..sb boost anda masih biasa2..
    kalau da boost kaw2, elok la pkai wgate..
    wgate std tebo tu suda ckup..wat downpipe pn da ok

    Post on 7/3/2011, 5:32 pm by shafiq111

    ooo...thkz bro 4info...
    avatar

    Post on 7/3/2011, 6:18 pm by adeqyana

    kalau tdo04-09 kacuk ponggek l2,berapa rpm br buka keba??? so kalau pakai tdo04-09 kacuk ponggek L2 ni lg pickup dari pakai rhb31 / rhf3 ka keba?? tdo04-09 ni turbo dari kereta apa keba???
    avatar

    Post on 8/3/2011, 6:16 am by Lockon

    tdo4 -09 ni dr wira diesel..ada jg yg pajero punya..klu gna td04 09 kwin dgn rhb31,mmg buka cpt tu tobo,tp top end x la..cpt hbs..mmg lg bsr la dr rhf3 tu..tp 1 kburukan kahwin dgn tdo409. pandai pecah tmpt yg kna welding tu..
    avatar

    Post on 8/3/2011, 8:04 am by keba

    biasa la bos..sb kacuk dgn ponggek kecil..ponggek tu pn kena rebore sikit..
    avatar

    Post on 8/3/2011, 12:47 pm by Lockon

    disarankan,pakai trus tu tobo x kawin2 hehehe lgpun rugi men kawin2 tobo ni,x dpt anak pun hihihi
    Very Happy

    Post on 8/3/2011, 1:37 pm by shafiq111

    bos kalau turbo rh5 lak cmne...mane lagi besar dgn tdo...
    avatar

    Post on 8/3/2011, 1:46 pm by adeqyana

    ooo..macam tu ya bro lockon..ssh juga pakai yg kacuk2/kahwin ni ya..pandai pecah rupanya..so apa2 jenis turbo pun klu kna kacuk/kahwin mmg pandai pech ka tmpt kna welding tu???
    avatar

    Post on 8/3/2011, 4:21 pm by Lockon

    mmg pandai pecah..sbb nipis..bila pecah,leaking la boost tu nt..hr2 panas,lma2 kembang trus merekah balik..mau best,jgn kawin2 blkg,kc tukar tu kipas di dlm..

    rhf5 lg bsr dr tdo4-09..ngam utk gna blok tgi
    avatar

    Post on 8/3/2011, 10:12 pm by keba

    yupt..btol tu..kalau kawen2 torbo ni, utk maen bleh la..
    kalau daily drive, pkai biasa2 pn da ckup

    Post on 9/3/2011, 4:19 am by rayz yokai

    iya btl tu ckp bro lockon...sa pn mna mau kawin2 bontot turbo...
    avatar

    Post on 9/3/2011, 3:19 pm by adeqyana

    oh ya ka macam tu bro semua..klu macam tu xjd la mau kasi kawin2 turbo ni..tp terpaksa xrasa pickup tu turbo,rasa masa top jak la..huhu..sbb cadang mau pakai ar48..kira besar juga tu..

    Post on 9/3/2011, 5:57 pm by shafiq111

    tp kalau pakai turbo standart l2s blok l2s tu direbort pakai piston kelisa...apa yang akan jadi...
    avatar

    Post on 9/3/2011, 7:06 pm by keba

    kalau masih pkai tebo std, boost cepat pnuh..
    alang da rebore pkai piston kelisa, elok tukar tebo besar..
    tdo4l gsr pn sdp jgk tu..hehe
    avatar

    Post on 11/3/2011, 12:45 pm by adeqyana

    keba, mana lagi ok dan sedap klu dah rebore pkai piston kelisa, tdo4l gsr atau pun ar48?? mana satu turbo yg besar ni???

    Post  by Sponsored content


      Current date/time is 23/11/2017, 8:32 am