SIOLOON FUN CLUB

Please log in or register before viewing the unlimited contents of this forum.
Thank you for visiting our website.

by aLFFiaN.

SIOLOON FC on Facebook
LIKE or UNLIKE

    kancil 850 bleh masuk x brg kelisa utk up power?

    Share

    ankmanis
    FRESHIE
    FRESHIE

    Female
    Countries/State : Kelantan
    Age : 35
    location : kota bharu
    Points : 3687
    Reputation : 1
    Number of posts : 9
    09082012

    http://i38.servimg.com/u/f3 kancil 850 bleh masuk x brg kelisa utk up power?

    Post by ankmanis

    nk tnya bro2 yg pakar..sy bdk mentah bru nk blajar speed2 kereta..boleh x kancil 850 enjin standard nk tmbhkn kelajuan? kalau masukkn brg2 kelisa macam blok,head laju x?

    1 lg boleh x pakai enjin 850 pakai turbo standard?? ape yg perlu ada..brape bajet?

    1 lg nk tnye bnd ape org guna bila tekan cluch bunyi angin cheezzz cheezzzz macam gitu? leh pkai x?

    abg2 yg pandai lagi bijaksana psl kereta tolong jwb kn... Sad dont know

    Similar topics

    -
    Share this post on: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

    avatar

    Post on 9/8/2012, 4:00 pm by kent1189

    Meh aku coba jwb sikit bro..

    Kalau mau main brg kelisa, tukar enjin kelisa saja la bro.. mau guna head kelisa saja pada enjin 850 kancil mmg x boleh.. mmg laju la lariannya dari kancil 850...

    Boleh enjin 850 pkai turbo (turbo kit la), tapi boost x boleh tinggi..bajet RM2-2.5k kot kalau turbo kit. tapi banyak org ckp memeningkan kepala msuk tobo kit kt kancil.

    yang bunyi2 tu bunyi blowoff, bagi kereta turbo charger. Ada juga kereta yang bukan turbo charger, tapi ada juga bunyi tu.. yang tu dorang letak sesuatu yang berbunyi wisel yang d letak kt ujong ejos, nk buat bunyi blowoff tiruan..

    Post on 10/8/2012, 10:12 am by ankmanis

    owh...thnks for info bro..
    macam mne nk wt blow off tiruan ek?
    avatar

    Post on 10/8/2012, 3:03 pm by keba

    kancil 850 bleh sarung head kelisa. tp mau amek complete skali ngan wiring n ecu. tank pn perlu dtukar sb dah tukar pkai injection.

    drp bolt on turbo, lg elok tukar sketul enjin. nk bolt on, bnyak pakai modal.

    xde bunyi blow off tiruan tp ad bunyi turbo spool. ramai yg pakai fake whistle sb whistle ni bunyi ala2 turbo tgh spool.

    nk up speed plg senang, up pakai carb weber ataupn carb wira.

    Post on 14/8/2012, 8:49 am by ankmanis

    bro keba ape fungsi yang bulat ats enjin tu? cooler enjin ke? kalau kancil 850 standard leh letak intercoler x?
    avatar

    Post on 18/8/2012, 12:23 am by keba

    yg bulat atas enjin tu air filter. salu org tuakr air filter bulat tu pkai filter jnis drop in or open pod. nk pakai intercooler, kena pkai turbo la. xkan nk gantung je. hehe

    Post on 3/9/2012, 5:08 am by ankmanis

    kalau gantung saja pon boleh kn? hehe...

    Post on 23/4/2013, 10:32 am by penyeTech

    macam mna block 850 mau pkai piston saga bleh ka???pin con rod yg pegang piston mau buat macam mna tu??? Sad

    Post on 23/4/2013, 10:34 am by penyeTech

    macam mna block 850 mau pkai piston saga bleh ka???pin con rod yg pegang piston mau buat macam mna tu??? Sad
    avatar

    Post on 28/4/2013, 9:30 am by keba

    penyeTech wrote:macam mna block 850 mau pkai piston saga bleh ka???pin con rod yg pegang piston mau buat macam mna tu??? Sad
    kalau x silap blok 850 xbleh pakai piston 73mm. elok pakai piston kelisa 72mm. trus pnp kat conrod asal.

    Post  by Sponsored content


      Current date/time is 19/8/2017, 4:50 am