SIOLOON FUN CLUB

Please log in or register before viewing the unlimited contents of this forum.
Thank you for visiting our website.

by aLFFiaN.

SIOLOON FC on Facebook
LIKE or UNLIKE

    Nak tukar enjin kereta kancil 660

    Share

    mib
    FRESHIE
    FRESHIE

    Male
    Countries/State : Malaysia
    Age : 38
    location : Kota Kinabalu
    Points : 3595
    Reputation : 1
    Number of posts : 3
    22112012

    http://i38.servimg.com/u/f3 Nak tukar enjin kereta kancil 660

    Post by mib

    Saya nak tukar enjin kancil 660 saya, sebab dah nak overhaul.. so di sini saya nak tanya sikit.

    1) Saya nak beli enjin jepun kelisa 1.0.. boleh ka gearbox digunakan semula dan adakah enjin itu boleh terus masuk tanpa mengubah apa seperti mounting dan lain2..

    2) Kalau saya ganti enjin jepun 660 EFI adakah enjin ini pretasi sama saja dengan yg enjin saya sekarang? Sebab kalau sama saja malas nak ganti, naik bukit pun payah.

    Terima kasih.

    Share this post on: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

    Post on 25/5/2013, 3:10 pm by pesawatburuk

    Sowy tmpang mnyelik.. Kt area bro2 sekelian halfcut 1000cc dvvt brape harga..?

    Post on 27/5/2013, 2:43 am by walawey

    Aku bli lantai 1800 kedah

    Post on 27/5/2013, 3:53 pm by pesawatburuk

    Ohh,rupenye mahal lg ye.. Ingat da turun harga..
    avatar

    Post on 29/5/2013, 10:07 pm by keba

    didi87: yupt. red warriors. hehe

    Post on 21/6/2013, 8:44 pm by didi87

    keba,aku xjd pkai enjin kenari tu..aku beli enjin l6,pastu pakai gb kenari..enjin berat jgk la nk bwk gb 1000 ni.nk 120 pn macam ssh jah..huhu.loni bkira2 nk tukar gb l6 @ 850..
    ape pndpat demo..hehe
    avatar

    Post on 16/8/2013, 10:53 pm by kebah

    pkai 850...
    kmpom sedap...
    nak up p 120km pn snang2 jak...
    avatar

    Post on 4/9/2013, 7:35 am by keba

    ad 2 pilihn. gb 1.0 atau gb 850.
    1) gb 1.0, flywheel 850, clutch cover 850, klac 1.0
    2) gb 850, flywheel 850, clutch cover 850, klac 850

    kalau enjin wak dh, molep pkai gb 1.0. tp kalau enjin std hfkat, pkai gb 850 sdp dh.

    apo2 hal demo wassap xpo. kawe jrg on9. 01119778382

    Post on 25/10/2013, 8:52 am by sGsMummy

    aQ ada pertanyaan..klau aku dah masuk enjin L5 masuk turbo..and dah tebuk bumper dpn utk pipe intercooler JpJ lulus x endorse..aku baru dalam bab kete ni n x tau pape lg tolong ye..sbb aku ada kancil 660 nk try masuk enjin l5 n turbo TD04..ni contoh gambar amek dari mudah.my


    Last edited by sGsMummy on 25/10/2013, 8:54 am; edited 1 time in total (Reason for editing : tambah link gambar)
    avatar

    Post on 27/10/2013, 11:45 am by keba

    lulus. xdak hal ngan puspakom n jpj

    Post  by Sponsored content


      Current date/time is 22/10/2017, 2:57 pm