SIOLOON FUN CLUB

Please log in or register before viewing the unlimited contents of this forum.
Thank you for visiting our website.

by aLFFiaN.

SIOLOON FC on Facebook
LIKE or UNLIKE

    soalan selepas major upgrade

    Share

    kamarule
    FRESHIE
    FRESHIE

    Male
    Countries/State : Pahang
    Age : 32
    location : Kuantan
    Points : 3884
    Reputation : 1
    Number of posts : 6
    16112013

    http://i38.servimg.com/u/f3 soalan selepas major upgrade

    Post by kamarule

    salam.....lama dah x post dekat forum ni....last post pun tanya pasal kete keluar asap putih....

    saya baru je lepas upgrade kancil sy yg berenjin L200 dgn menukar turbo,piston,feul pump,injector dan feul regulator

    turbo : TD04L
    Piston: Toyota 72mm
    feul pump : Warlbro
    injector : 240cc
    fuel regulator : TOMEI

    soalan sy....sy masih menggunakan intercooler standard L2(yang duk dkt atas tu) patut atau x sy tukar pada intercooler yg besar? sbb sy tanya ni klu tak perlu tukar,sy x nak tukar sbb sayang nk tebuk bumper dpn tu

    soalan 2....dengan spec upgrade yg sy bagi tu agak2nya brape max boost yg boleh enjin dan terbo sy bagi? sekarang selepas tuning makenik setting 1bar je...agak2nya brape tinggi lagi boost boleh naik? sy setting cara kampung je....pakai tulang ikan dan tipu map sensor....

    soalan 3.....emanage sy x pakai lagi....perlu ke sy pasang emanage?

    soalan 4....sekarang kipas radiator sy mekaniknpasang direct...sy nak tanya ape efek dia pada performance kereta klu kipas radiator tu sentiasa berpusing dan tidak automatik macam sebelum ni?

    mintqk maaf la byk tanya nak mencari ilmu kena byk bertanya hehehehe
    Share this post on: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

    avatar

    Post on 21/11/2013, 8:10 am by keba

    1. da bleh start pakai fmic. turbo kalau dah boost lebih 0.7bar, angin masuk enjin tlebih pns. ic standard dah x larat nk sejukkan.

    2. kalau setting ngam, 2bar pn bleh. tp piggyback wajib pakai. 1bar dah cukup kalau xde piggyvack lg.

    3. perlu kalau nk kaw2 laju. x perlu kalau bukan nk laju.

    4. effect motor kipas. jangka hayat x lama bbanding setting on/off asal. kalau kipas direct on, motor bleh tahan dlm 5-6tahun. kalau on/off, bleh tahan dlm 7/8tahun.

      Current date/time is 24/8/2017, 11:49 am