SIOLOON FUN CLUB

Please log in or register before viewing the unlimited contents of this forum.
Thank you for visiting our website.

by aLFFiaN.

SIOLOON FC on Facebook
LIKE or UNLIKE

    Kancil buat prob lagi

    Share

    warn1994
    FRESHIE
    FRESHIE

    Male
    Countries/State : Sarawak
    Age : 23
    location : Sibu
    Points : 3583
    Reputation : 1
    Number of posts : 21
    10032013

    http://i38.servimg.com/u/f3 Kancil buat prob lagi

    Post by warn1994

    Salam. otai2. sya nak tanya. sya ada kancil 660 masih ori lagi. model lama 4 gear. baru lepas overhaul
    problemny kereta saya ni. dalam tempat duduk tu ada bau petrol. sya x tahu dari mana. tapi setiap kali tinggal je, msti je ada bau petrol sluruh cabin kete tu. pening sya d buatny. rasa2ny apa prob kete ni.

    prob yg ke dua. kalau jalan je msti rpm naik masuk 2000rpm. x macam biasa. kalau idle lama sikit ok balik rpm tu balik 1000rpm balik. tapi kalau jalan balik dia naik balik.

    prob yang ke tiga ialah ekzos kete tu. bau tengik ada bau petrol. ayah sya ckp masa dia pakai kete tu, tak ada power sangat. nak naik feri pun payah. kene prem2 dulu baru dpt naik.

    prob yg ke empat ialah ada bunyi bergesel dari compressor air cond dia. kalau on acc hilang bunyi dia. tapi x pula sejuk.

    naik angin sya dgn kete tu. harap kwn2 dpt bantu semua. perlukan pertolongan ni. Sad
    Share this post on: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

    avatar

    Post on 12/3/2013, 5:02 am by r3dskai

    Halu bro..sa pn xberapa taw psl mslh kereta ko ni..tp sa kongsi sj penglmn..mna taw ada kaitan dgn tu problem kan..
    1. bau petrol~klo kereta lama2 mmg kdg2 gtu kan..kdg2 tu tangki ka or tu penutup minyak di luar tu yg ada mslh..
    2. psl rpm tu kan..klo kereta aku..iswara tu..mo tune/kc longgar/ketat la kc bagus tu rpm..& ada kaitan sma a/c jg tu..klo psg a/c rpm pndai turun/naik ka gtu..
    3. klo mmg press tu pedal kuat2 psl mo kc naik tu kereta..mmg kuat la bau petrol dia tu selalu nya bro..
    4. bunyi macam bergeser mo on a/c tu..besa nya ada kaitan sma belt a/c tu..sama ada ketat/longgar/sdh mati/keras..
    ~jd permasalahan dia atas tu..pendek kata mmg besa jg terjadi klo keta2 lama macam kita ni..paling senang..suruh mekanik tguk..sb mcmna pun kita discus sini..mau jg kena tguk oleh urg yg pandai..xpyh terus bikin..tanya2 dulu d workshop..atur2..

    Post on 12/3/2013, 6:19 am by warn1994

    Yg ke dua tu bro. X on acc pn dia jdi camtu. Sya x tau apa sebab dia.

    N yg ke 4 tu. Ada yg ckp bearing acc compressor. Boleh tuka ka bearing tu bro ?

    Post  by Sponsored content


      Current date/time is 21/10/2017, 5:13 pm