SIOLOON FUN CLUB

Please log in or register before viewing the unlimited contents of this forum.
Thank you for visiting our website.

by aLFFiaN.

SIOLOON FC on Facebook
LIKE or UNLIKE

    muat ka tayar 205/55/16 di myvi??

    Share
    avatar
    adeqyana
    CONTRIBUTOR
    CONTRIBUTOR

    Male
    Countries/State : Sabah
    Age : 35
    location : tawau
    Tag ID: : SFC 15242
    Points : 6898
    Reputation : 39
    Number of posts : 1627
    19122010

    http://i38.servimg.com/u/f3 muat ka tayar 205/55/16 di myvi??

    Post by adeqyana

    aku mau tanya otai2 semua ttg tayar n rim...muat ka tu ya klu rim & tayar 205/55/16 masuk d myvi??? xterkeluar ka tayar tu?? 205 tu menunjukkn kelebaran tayar ka??

    Share this post on: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

    avatar

    Post on 31/12/2010, 8:02 am by adeqyana

    heheh..bro keba ngan im sama2 otai..aku je rendah skit..heheh..macam tu blh?? alamak,lari topik dah ni..heheh..secara kesimpulannya aku xjd masukkn rim tu pi myvi isteri aku..sbb dah test hari tu,tyr kna ngan fender sbb tebal betul tayar saiz 55 tu..huhuhu..
    avatar

    Post on 31/12/2010, 4:13 pm by keba

    suda try ka?? cpt btol..mgkin kena pkai tyr low kot..
    syg la nk beli rim laen..sb rim tu citra tu pn baru lg kan..
    avatar

    Post on 31/12/2010, 4:40 pm by adeqyana

    ya keba..aku dah try hari tu..itu la kna pakai tayar tipis br la blh..bila kereta bergerak n kna alunan jalan skit mesti kena fender..i2 blm lg ada penumpang d belakang..ya keba,syang klu mau tukar tayar tu rim..so terpaksa kumpul $$$ utk beli rim br utk myvi..hehe..tp lama lg mau kumpul & beli rim tu..xapa,aku mod kancil aku jak la dulu..hehe
    avatar

    Post on 31/12/2010, 4:44 pm by im

    xpa bro, pelan2 kasi mod itu kereta myvi, biar pakai rim asal dulu smpi tayar botak, baru tukar...
    avatar

    Post on 1/1/2011, 2:58 pm by keba

    pkai dl kasi botak..nnt ongkos da cukup, trus sumbat yrv sketul..ha3 kasi racun sikit..
    avatar

    Post on 2/1/2011, 6:18 am by im

    betul tu keba, alang2 tukar kan...kasi racun sama dia...klu rim standard myvi klu mau kasi nmpk lowered guna tyre berapa ek??
    avatar

    Post on 2/1/2011, 11:49 am by keba

    rim myvi saiz 14 kan?? bleh kot try pakai 195/40/14R..
    tp susah jgk nk cari saiz ni..

    avatar

    Post on 2/1/2011, 5:34 pm by adeqyana

    hahah..mana leh sumbat YRV,bini bikin pi kerja tu..nnti xpasal2 bini aku blast2 myvi dia d sblh aku time kat lampu isyarat...heheh..xpasal2 kancil aku mkn asap..hehe..aku nak modi makeup je myvi bini aku tu..tang enjin xmau la..hehe..
    avatar

    Post on 3/1/2011, 3:07 pm by keba

    adeqyana: hehe gurau je..mn la tau tmakan pujuk rayu..
    suda ckup tu enjin myvi..kalau x silap, 84hp jgk..
    tp yrv 140hp..x nak ke rasa?? Very Happy

    ptg td ad bbual ngan pomen tyr..dy ckp utk kancil, viva, myvi, x elok
    pkai rim besar2..max pn dlm 15inci..kalau lbih, gegar kreta..
    sb bearing utk perodua ni xbleh pkai rim besar2..kata bliau
    avatar

    Post on 3/1/2011, 3:58 pm by im

    oh ya ka keba, tp klu tgk di area sini...mmg ramai yg pakai rim besar2 majoriti di myvi pakai 16'-17'...dekat pulak dgn fender...tp lawa la...
    avatar

    Post on 3/1/2011, 4:19 pm by keba

    mmg lawa...tlintas lak tny kat pomen tu..
    sb ms tu ad myvi nk tampal tyr kena paku..
    pakai p1 buddy club 16inci..
    ptg td br tau ad effect rupa2ny myvi pkai rim besa ni..
    tp mmg lawa bro..kena lak myvi vip, kompom da xmaen rim 15 16 ni..hehe
    avatar

    Post on 4/1/2011, 1:55 pm by adeqyana

    oh ya ka keba..btl la ada kwn aku ckp klu kereta perdua ni xelok pakai rim besar2 sbb bearing xtahan..klu nak pakai pun kena pakai rim yg btl2 dari jepun sbb ada ringan skit berbanding rim2 lain..itu la kn,ssh skit kereta jenama tempatan ni..itu la naza aku tu pakai 16" jak sbb takut cepat bearing rosak..maklum la rim aku tu bkn rim japan..padahal masa beli rim ari tu beza rim 16" ngan 17" dalam 2-3 ratus jak..tp demi keselamatan jangka panjang,aku angkat 16"..heheh
    avatar

    Post on 4/1/2011, 2:35 pm by keba

    oo..bearing bleh rusak ka kalau rim berat??
    avatar

    Post on 4/1/2011, 2:36 pm by im

    betul tu bro, kadang2 rim besar ni mempengaruhi jgk FC kereta ni, lg2 klu rim yg berat...kena pakai rim ringan, jd kereta senang jgk bergerak...tp trend skrg tdk macam tu, kereta kecil tp rim mau yg besar ooo...tp ok la...
    avatar

    Post on 4/1/2011, 2:47 pm by keba

    kereta kancil pkai rim besar?? ad jgk tu..
    ad tgk kat mudah dlm 2 3 ari ni..
    kelisa pkai rim 17..
    tp suda mau jual la rim tu..
    dlm 4k gitu skalii ngan tyr..
    mahal bha What a Face
    avatar

    Post on 4/1/2011, 6:02 pm by adeqyana

    ya bro keba & im..rim ni pengaruh kat bearing tu..sbb bearing xdpt tahan beban dari rim yg berat tu..itu la klu pakai rim yg besar n berat ni,bearing akn rosak dan berbunyi..klu dah berbunyi tu maksudnya bearing dah nak rosak @ mau rosak..bunyi dia sama tu macam tayar yg tebal, bunyi berdengung..atau pun bunyi macam tayar yg bunga xsama tebal @ macam bunyi 4x4 punya tayar..

    mmg trend skrg,biar kereta kecil janji rim besar gedabak..heheh..kancil pun ada yg pakai rim 15"..d tawau pun macam byk dah kancil pakai rim 15"..heheh..

    keba,rim kelisa tu yang nak jual d mudah tu bkn rim bentuk bunga sakura ka?? org panggil rim jepun sakura..ada macam pernah nampak d mudah tu..
    avatar

    Post on 4/1/2011, 6:39 pm by keba

    adeqyana: yupt..rim tu la..

    ya ka da bnyk pkai rim 15?? kancil sa ni ptg td br siap convert pcd 100..
    ingt nk pkai ssr 6 jari tu..hehe
    avatar

    Post on 4/1/2011, 6:43 pm by adeqyana

    ya keba..dah byk kancil kat tawau ni pakai rim 15"..tp xcantik la pakai 15" ni klu kancil sbb besar sgt..klu 14" br cun2,cantik..hehe..ya ka,wah baik punya perojek..nnti dah pakai tu rim upload la pic..
    avatar

    Post on 4/1/2011, 6:51 pm by keba

    adeqyana: dlm projek lg..convert knuckle ni pn sb mmber bg offer..
    lg pun rim pakai 8 lubang..x rugi la convert awal2..hehe

    kancil adik pomen tu lawa jgk..xsempat nk snap pic td..
    rim 15 buddy club wrna putih..body cat kuning..bodypart belalang..
    merana btol la tgk rim kancil tu.. cry
    avatar

    Post on 5/1/2011, 6:43 pm by adeqyana

    hehe..ya ka keba..wah tmbah maju projek ko keba..hehe..aku klu tgok kancil pakai rim 15' ni macam nak meleleh jak air liur ku bah..hehe..tp mau kna juga ngan rim n tyr.. macam cth kancil d bwh ni..perhhh!!!! cantik gila..

    avatar

    Post on 5/1/2011, 6:57 pm by im

    santik itu kancil tu bro..kansil dr tawau jgk ka? rimnya tu terkeluar pulak???
    avatar

    Post on 5/1/2011, 7:04 pm by adeqyana

    bkn bro..itu kancil dari semenanjung..ari tu jual d mudah..mmg canti gila ni kncil kn..aku suka warna n rim nya..rimnya mmg terkeluar tu bro..rim 15" jantan betina punya rim..ada 1 juga sama ni d kk rimnya, tp ori mira L502 yg pakai..pun terkeluar juga rimnya..
    avatar

    Post on 5/1/2011, 7:16 pm by im

    stabil ka kereta klu tayar n rim tu pakai begitu? macam lain jak bah...
    avatar

    Post on 5/1/2011, 7:52 pm by keba

    rim kancil tu 15inci kan? kalau x silap, rim lebar 6inci..tyr 175/65
    avatar

    Post on 6/1/2011, 3:40 am by adeqyana

    ya bro,rim 15" tu..tp lebar xtau la berapa inci..bro im, rasanya stabil kali tu sbb lebar kn..tp kna hati2 la sbb skit jak hantakan mesti kena fender tu..huhu..klu kna fender berdarah hati oooo..hehe

    Post  by Sponsored content


      Current date/time is 18/8/2017, 8:08 am