SIOLOON FUN CLUB

Please log in or register before viewing the unlimited contents of this forum.
Thank you for visiting our website.

by aLFFiaN.

SIOLOON FC on Facebook
LIKE or UNLIKE

    MASALAH DISTRIBUTER TAK ADA SPARK???

    Share
    avatar
    QMB5181
    FRESHIE
    FRESHIE

    Male
    Countries/State : Sabah
    Age : 36
    location : kk
    Tag ID: : Proton
    Points : 6348
    Reputation : 1
    Number of posts : 46
    29062012

    http://i38.servimg.com/u/f3 MASALAH DISTRIBUTER TAK ADA SPARK???

    Post by QMB5181

    Salam satu sioloon...

    apa patut saya buat klu spark x ada ni,kalau start sja langsung xda sangkut utk hidup enjin.test tingo api semua xda juga dont know
    Para Otai2,kawan2 sila lah tunjuk ajar saya ni.or ada sesiapa yg offer distributer murah2 mancing
    Share this post on: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

    avatar

    Post on 2/7/2012, 5:04 am by kent1189

    Semua sparkplug teda spark ka bro? kalau satu saja teda, mungkin sparkplug tu suda rosak atau kabel tu putus suda. tapi kalu semua sparkplug tu tiada spark, distributor & ignition coil mau cek..fius ignition juga tengok (kalu ada la, tida brapa pasti ada ka tidak) yg lain aku kurang pasti la, tgu otai lain bersuara k bro..
    avatar

    Post on 4/7/2012, 2:58 pm by keba

    cek fius ngan coil
    avatar

    Post on 10/7/2012, 4:55 am by QMB5181

    eyaaa..semua tiada spark ni,macam mna mau check distributor tu berfungsi or tidak berfungsi?tolong lah mana Otai2 tu.Sebulan sdh kereta tidak jalan ni Sad
    avatar

    Post on 10/7/2012, 1:01 pm by keba

    QMB5181 wrote:eyaaa..semua tiada spark ni,macam mna mau check distributor tu berfungsi or tidak berfungsi?tolong lah mana Otai2 tu.Sebulan sdh kereta tidak jalan ni Sad
    cara paling senang nk detect distributor yg rusak, try tukar pakai distributor lain. pinjam ngan geng
    avatar

    Post on 13/7/2012, 9:34 am by QMB5181

    huhuu..sapakah yg sudi nak bagi pinjam sya ni Sad sedeyyyy pa pun cadangan yg paling baik tu KEBA...itu jln yg terbaik tapi memang susah mau cari org ni.

    Post  by Sponsored content


      Current date/time is 23/11/2017, 8:37 am