SIOLOON FUN CLUB

Please log in or register before viewing the unlimited contents of this forum.
Thank you for visiting our website.

by aLFFiaN.

SIOLOON FC on Facebook
LIKE or UNLIKE

    enjin n tebo

    Share
    avatar
    anokkancil6045
    JUNIOR
    JUNIOR

    Male
    Countries/State : Pahang
    Age : 34
    location : bentong
    Website : http://www.facebook.com/anok kacei
    Tag ID: : SFC 17225
    Points : 5357
    Reputation : 1
    Number of posts : 170
    12122010

    http://i38.servimg.com/u/f3 enjin dan tebo

    Post by anokkancil6045

    Suspect

    alo semua..
    megapa kita perlu menukar enjin untuk masuk tebo?
    kenapa kita tidak hanya menggunakan enjin na?

    contonya enjin standart kancil 850 na..bolehkan enjin standart ni terus masuk tebo tanp menukar enjin l2@l5@kelisa? sedangkan cc kedua2 enjin ini sama dengan cc enjin kancil...

    sesape yg ade pandangan dan pendapat,dimintak perjelaskan....
    kelebihan serta keburukkan dan kesan jangka panjang...

    otai2 sila2 kan lah....
    Share this post on: diggdeliciousredditstumbleuponslashdotyahoogooglelive

    avatar

    Post on 7/4/2011, 4:08 pm by Kornurts

    keba wrote:kornurts: kalau pkai ext wgate, bnyi dia lg kaw..mau kuyaaak jalan2 tambh lg kalau boost 2bar..hehe..

    byk sy dgr kwn2 blg klu pkai ext wsgte ni bunyi mmg kasi kuyaak jalan..tp sy nda paham macam mna tu bunyi dia tu yg disimpulkan "kasi kuyaak jalan"..hahaha..mau dgar jg tu bunyi bru puas hati..hahaha

    Suspect Suspect
    avatar

    Post on 7/4/2011, 7:56 pm by keba

    lockon: yupt btol tu bos..kasi kluar trus dpipe..baru sedap bnyi..hehe

    fuumin
    : mmg mhal kalau yg da siap..try g kdai ekjos..kat sni xsmpai 400 buat dpipe..

    kornurts: bleh dgr d video ni bos..wira gsr..baru pkai dpipe..blom lg ext wgate

    avatar

    Post on 8/4/2011, 4:51 am by Lockon

    nah tu bru la bunyi kuyak tu jln..macam kna kc kuyak2 tu jln raya heheheee
    avatar

    Post on 8/4/2011, 5:16 am by fuumin

    aku blm dgr lagi tu bunyi dlm klip video
    tapi klu enjin l2 guna downpipe bunyi lbh kurang gitu jg ka?
    avatar

    Post on 8/4/2011, 5:27 am by Lockon

    bunyi dwnpipe l2 x la skuat enjin2 bsr,lebih2 kurg gtu la..tp mmg sdp jgk..
    avatar

    Post on 8/4/2011, 6:11 am by keba

    pkai ext wgate trus baru best..hehe
    avatar

    Post on 8/4/2011, 6:19 am by fuumin

    enjin stendet layak pki internal sja wakakakaa
    avatar

    Post on 8/4/2011, 6:29 am by keba

    enjin std pn bleh boost smpai 1.2bar tuu..da sdp nk pkai ext wgate kalau 1.2bar..hehe
    avatar

    Post on 8/4/2011, 7:28 am by fuumin

    enjin stendet
    pki banana ,turbo td04 ,downpipe
    boost ringan²
    kos smua ni mgkn mau dkt² 2ribu jg kan
    avatar

    Post on 8/4/2011, 7:36 am by keba

    dekat 2k jgk bos..nnt upgrade skali injector, pump, f.reg
    avatar

    Post on 8/4/2011, 7:41 am by fuumin

    alala~byk nya mau upgrade
    lbh 2ribu jg tu

    Post on 8/4/2011, 8:16 am by rayz yokai

    lau bab2 upgrade ni bro jgn alang2...nnt lau alang2 takut nda puas ati lg...hehe
    avatar

    Post on 8/4/2011, 10:26 am by fuumin

    makan pasir nnt klu sekali upgrade bgtu wakakakaa
    tukar turbo rhb31 p rhf3 pnp sja ba kn
    avatar

    Post on 8/4/2011, 12:02 pm by dzul186

    fuumin wrote:makan pasir nnt klu sekali upgrade bgtu wakakakaa
    tukar turbo rhb31 p rhf3 pnp sja ba kn

    engine turbo stndart,,,pas 2 nk gne fmic+ rhf3..boley ka?
    avatar

    Post on 8/4/2011, 12:21 pm by fuumin

    dzul186 wrote:
    fuumin wrote:makan pasir nnt klu sekali upgrade bgtu wakakakaa
    tukar turbo rhb31 p rhf3 pnp sja ba kn

    engine turbo stndart,,,pas 2 nk gne fmic+ rhf3..boley ka?

    kta tggu sifu² jwb
    aku pun nak guna rhf3 ,klu sekadar pnp sja la
    tp masi mau kekalkan tmic
    avatar

    Post on 8/4/2011, 1:58 pm by Lockon

    x pakai fmic pun bleh,pakai blk tmic..klu tmic,bleh gna yg bsr sikit dr l2s punya..x silap l5 punya tmic ada tebal sikit
    avatar

    Post on 8/4/2011, 2:13 pm by keba

    kalau tebo masih kecil, elok guna tmic ja bos..
    nnt lagging kalau pkai fmic
    avatar

    Post on 8/4/2011, 3:00 pm by fuumin

    tu rhf3 pnp sja ka kat L2?
    avatar

    Post on 14/4/2011, 5:11 pm by Kornurts

    hihihi...boleh tnya ka bro..fmic dgn tmic tu apa bro???bru pla dgr prktaan macam tu..
    avatar

    Post on 14/4/2011, 6:00 pm by adeqyana

    Kornurts : fmic tu bro front mount intercoler..dan tmic tu pula top mount intercoler..maksud dia fmic tu intercoler d depan bumper..klu tmic pula tu intercoler std la d atas enjin..sori la klu salah ejaan..hehe..

    fuumin : klu turbo rhf3 bro xla pnp d L2..dia kna ubah @ buat tapak balik..nmpk jak macam sama dgn tapak rhb31,tp dia punya lubang lain skit..itu yg kna ubah tapak tu..dan kena buat downpipe juga tu bro..aku pun dulu fikir leh pnp,rupanya kna wat tapak baru..
    avatar

    Post on 16/4/2011, 7:03 am by fuumin

    adeqyana wrote:Kornurts : fmic tu bro front mount intercoler..dan tmic tu pula top mount intercoler..maksud dia fmic tu intercoler d depan bumper..klu tmic pula tu intercoler std la d atas enjin..sori la klu salah ejaan..hehe..

    fuumin : klu turbo rhf3 bro xla pnp d L2..dia kna ubah @ buat tapak balik..nmpk jak macam sama dgn tapak rhb31,tp dia punya lubang lain skit..itu yg kna ubah tapak tu..dan kena buat downpipe juga tu bro..aku pun dulu fikir leh pnp,rupanya kna wat tapak baru..

    terjawab sda pertanyaanku kat topic sblh hehe
    avatar

    Post on 16/4/2011, 8:23 am by adeqyana

    ya bro fuumin,kna wat tapak blk tu macam aku punya turbo..bro pakai rhf3 juga ka??
    avatar

    Post on 16/4/2011, 10:24 am by fuumin

    tdk la bro ,guna standard turbo sja rhb31
    mau jg ni tukar turbo ,tapi macam xda yg just pnp pla
    avatar

    Post on 17/4/2011, 3:14 am by Kornurts

    adeqyana wrote:Kornurts : fmic tu bro front mount intercoler..dan tmic tu pula top mount intercoler..maksud dia fmic tu intercoler d depan bumper..klu tmic pula tu intercoler std la d atas enjin..sori la klu salah ejaan..hehe..

    fuumin : klu turbo rhf3 bro xla pnp d L2..dia kna ubah @ buat tapak balik..nmpk jak macam sama dgn tapak rhb31,tp dia punya lubang lain skit..itu yg kna ubah tapak tu..dan kena buat downpipe juga tu bro..aku pun dulu fikir leh pnp,rupanya kna wat tapak baru..

    oo..itu rpanya bro...bingung2 sy pikir rpanya itu pla....hehehe... Cool Cool

    klu pkai fmic tp trbo msh stndrd boleh ka bro??atau kna upgred dlu bro??
    ada 1 kancil d sni hr tu,sy slalu trsrempak dgn kncil tu,da pkai fmic,tp startingnya macam lambat bro..sbb bunyi ekzos x selari dgn klajuan kretanya..bunyi ekzos kita dgr macam laju btul,pdahal pelan ja pn...adehh...tp ada 1 lg sy prnh nmpk kncil trbo jg,itu mmg power bro..dia potong sy d sblah pastu pecut hbis mnyisip2 ja dia ptong kreta lain..gila ehh...mmg laju....skjp ja hilang suda dr pandangan mata..hihihihi
    avatar

    Post on 17/4/2011, 3:22 am by fuumin

    mungkin kejar msa tu driver kancil yg bro nmpk hehe

    Post  by Sponsored content


      Current date/time is 11/12/2017, 11:34 pm