SIOLOON FUN CLUB

Please log in or register before viewing the unlimited contents of this forum.
Thank you for visiting our website.

by aLFFiaN.

SIOLOON FC on Facebook
LIKE or UNLIKE

    Timing enjin rendah sgt.. macam mana mau kasi naik timing enjin??

    Share
    avatar
    adeqyana
    CONTRIBUTOR
    CONTRIBUTOR

    Male
    Countries/State : Sabah
    Age : 35
    location : tawau
    Tag ID: : SFC 15242
    Points : 6798
    Reputation : 39
    Number of posts : 1627
    07052011

    http://i38.servimg.com/u/f3 Timing enjin rendah sgt.. macam mana mau kasi naik timing enjin??

    Post by adeqyana

    Salam 1 malaysia semua otai2 sialoon..aku ada skit masalah ni..timing enjin aku terlalu rendah la..kdg2 macam mau mati juga sbb trlalu rendah..apa lg klu time mlm idup lampu..mmg rendah gila..dalam 600/800 rpm jak..macam mana mau kasi naik timing enjin tu ya??? Ejas kat mana??? ada ckp d TB..tp mana satu skrew yg mau d ejas tu??

    Tolong otai2 semua..




    Share this post on: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

    avatar

    Post on 2/6/2011, 6:38 pm by Shinigami_TWU

    owh.. cam tu ka.. aku enjin 1.3 xda pulak masalah gtu.. mksdnya ok lah tu pakai... tp xjugak rasa sgt ada up power... mgkn sbb enjin dah tua... tyme enjin msh baru dulu larian smpi 195km/h.. skg 180 jak plg laju bro... macam lari tjuk da ne.. sorry bro edeqyana... huhu
    avatar

    Post on 3/6/2011, 3:10 am by adeqyana

    heehe..rasanya klu xsilap aku cable l2s ni 1@8 mm macam tu..klu silap tlg btlkn ya..ya macam bro Kornurts ckp tu,karan dia lari2 tu klu terlalu besar kecuali pakai yg mmg btl2 ori..tp biar pun btl2 ori,tp dah kna mody skit masuk pi kancil mmg tetap juga ada leaking karan tu..huhu..silap2 terkaran kita...hehe..ya bah,itu la adat modifikasi kereta..mmg susah mau jumpa brg2 yg kita mau..hehe..tmbh susah,tmbh la rare..hehe
    avatar

    Post on 5/6/2011, 12:50 pm by Shinigami_TWU

    keretaku total lost sdh bro.. kemalangan... ntah kereta apa di main lepas ne... huhuhu


    Mode note:
    OFF TOPIC
    avatar

    Post on 6/6/2011, 6:03 pm by wwnwewin

    waaa T.T
    knpa boleh smpi total lost...
    aduhhh...


    Mod mote:
    OFF TOPIC

    Post on 7/3/2013, 2:28 pm by atok1988

    salam,aku nk tanye cket lah kt otai2 kancil turbo ni..aku pening lah ngan kancil turbo aku ni..problem timming x boleh lekat kalau bukak air cond..bile bukak air cond timming makin rendah..kalau x bukak air cond timming tinggi..lgi2 kalau start pagi2..tinggi gile timming sampai 2500rpm..kalau da panas cket..bru turun timming 1500rpm..throttle body da tukar da..tpi same juga..minyak pun jadi kuat..yg pelik bile timming rendah..aku tekan minyak die tinggi blek..pastu die turun slow2..dari 1500rpm turun ke 1000rpm..pening btol..engine sume bru overhoul..nk kene tambah vacuum ke?adoi..mintak tolong yg otai.. Suspect

    Post  by Sponsored content


      Current date/time is 29/6/2017, 5:13 am