SIOLOON FUN CLUB

Please log in or register before viewing the unlimited contents of this forum.
Thank you for visiting our website.

by aLFFiaN.

SIOLOON FC on Facebook
LIKE or UNLIKE

    enjin n tebo

    Share
    avatar
    anokkancil6045
    JUNIOR
    JUNIOR

    Male
    Countries/State : Pahang
    Age : 34
    location : bentong
    Website : http://www.facebook.com/anok kacei
    Tag ID: : SFC 17225
    Points : 5259
    Reputation : 1
    Number of posts : 170
    12122010

    http://i38.servimg.com/u/f3 enjin dan tebo

    Post by anokkancil6045

    Suspect

    alo semua..
    megapa kita perlu menukar enjin untuk masuk tebo?
    kenapa kita tidak hanya menggunakan enjin na?

    contonya enjin standart kancil 850 na..bolehkan enjin standart ni terus masuk tebo tanp menukar enjin l2@l5@kelisa? sedangkan cc kedua2 enjin ini sama dengan cc enjin kancil...

    sesape yg ade pandangan dan pendapat,dimintak perjelaskan....
    kelebihan serta keburukkan dan kesan jangka panjang...

    otai2 sila2 kan lah....
    Share this post on: Excite BookmarksDiggRedditDel.icio.usGoogleLiveSlashdotNetscapeTechnoratiStumbleUponNewsvineFurlYahooSmarking

    avatar

    Post on 28/2/2011, 7:40 am by jezzboyz

    hahahahahha... betul2 hari kering gitu........ tp lama2 takut xtahan punye hatiii...
    avatar

    Post on 28/2/2011, 8:39 am by keba

    susah jgk tuu..pakcik2 bleh la wat ati kering kalau kena cucuk..
    anda sbg pmandu bhemah, smpai bile nk bhati kering?? hehe

    Post on 28/2/2011, 9:12 am by rayz yokai

    ya btl tu bro keba....ssh jg nak thn ati lau blk2 kena cucuk ja..
    dlu slalu jg kena cucuk tp bla da upgrade sikit kta pla yg cucuk blk... Smile
    avatar

    Post on 28/2/2011, 1:51 pm by adeqyana

    hahah..tahan jgn xtahan..biarkn diaorg laju2..janji enjin kita selamat..klu rosak pun enjin diaorg yg suka cucuk2 tu...aku serius aku ckp xberani bawa atas 100kmh..biar la org cucuk2 aku,klu dah meter cecah 100kmh,aku trus lepas minya n tukar lorong pi kiri..heheh..kesian ooo enjin berteeriak/menjerit..

    Post on 1/3/2011, 3:49 am by rayz yokai

    ok jg tu bro lau thn ati...hehe...besa tg darah muda ni nda thn kena cucuk...hehe
    avatar

    Post on 1/3/2011, 8:02 am by jezzboyz

    pakai enjin tebo tp naik kurang dari 100?? fuhhhyoooo..... boleh tahan punmye hatii....
    avatar

    Post on 1/3/2011, 5:53 pm by adeqyana

    rayz yokai ; tahan2 hati jak la bro sbb fikir nnti rosak tmbh berdarah hati n pening kepala..hehe..klu 100kmh masi lg kereta tu rapat d belakang,maknanya laju juga tu kereta n mengalah jak la aku..huhu..lg pun kereta buat kegunaan harian,bkn guna utk lumba..klu rosak,silap2 pi kerja naik bas ooo...hehe

    jezzboyz : biasa la bro fikir panjang sbb takut rosak..tahan ati jak la,lg pun kereta aku ni br lg tukar enjin,so mmg dah sah xlaju..jd klu 100kmh masi lg ada org cucuk maknya laju la kereta diaorg tu drpd kereta aku..hehe..lg pun kereta2 turbo d tawau ni semua dah kuat2..mana ada lg pakai turbo rhb31 atau pun turbo yg kecil2..semua diaorg pakai turbo besar ( td04 )..huhu..tgl kereta aku jak ni yg masi pakai siput kecil..itu xmampu bawa lbh dari 100kmh..heheh

    Post on 2/3/2011, 3:34 am by rayz yokai

    ya btl jg tu bro adeqyana....lau p keja sa nda pnah tekan2 kereta sa....plg laju pn dlm 70kmh ja...
    lau ujung2 mggu tu jgn ceta la...berabis mau tekan minyak lau nmpk lwn...hehe
    avatar

    Post on 4/3/2011, 3:43 pm by adeqyana

    hehe ya ka..xapa2 ka tu enjin tekan abis klu mlm minggu??xjuga rosak ka tu enjin ya???
    avatar

    Post on 4/3/2011, 5:29 pm by keba

    kalau torbo xbleh dk tekan2 jgk..sb torbo ni suda jenis induksi paksaan..
    jd, jgn dk pksa sgt laa..
    avatar

    Post on 5/3/2011, 8:54 am by adeqyana

    oooo..macam tu ya keba..bahaya juga klu pakai turbo ni klu selalu d tekan2..keba,klu tekan minyak gear 1 tu berapa ribu rpm br tukar gear 2???yg selamat la???
    avatar

    Post on 5/3/2011, 8:58 am by jezzboyz

    hahahhaha.. kala gitu. baik pakai na la... leh rembat rpm sampai 10k gitu...
    avatar

    Post on 5/3/2011, 10:06 pm by keba

    adeqyana: tukar masa secukup rasa..hehe
    salu 6500-7000 tu da elok utk shift gear..

    jezzboyz: nk pkai supercas pn bleh jgk..sb supercas ngan tebo mmg power..
    tp feel power tu bbeza..power supercas bleh feel macam NA cuma lbih power..
    torbo lak, kena tgu boost penuh br bleh rasa power..kalau nk men tekan lama2 smpai 10k,
    elok pkai NA xpun supercas
    avatar

    Post on 6/3/2011, 6:03 am by adeqyana

    ooo..macam tu ya keba..uik,tinggi juga rpm br tukar gear tu ya..aku biasanya rpm 1500 - 2000 terus tukar gear..itu pun macam teriak/menjerit udah tu enjin bah..aku risau juga sbb rpm aku macam xbetul sbb rpm aku tu diaorg sambung pi coil,bkn pi ecu..sbb ada org ckp klu enjin dah turbo rpm tu kna sambung pi ecu kn???btl ka keba??? klu sambung pi coil,maknanya rpm tu xbtl la kn??? itu aku rasa rpm aku macam xbetul..
    avatar

    Post on 6/3/2011, 7:37 am by turboman

    [img][/img][url][/url][code][/fvfvde]adegyana.....btulla tu rpm tu smbg kt coil..
    avatar

    Post on 6/3/2011, 2:58 pm by keba

    kena tgk model enjin jgk adeqyana..kalau kelisa, rpm trus sambg ke ecu..
    utk L2, rpm sambg dgn coil
    avatar

    Post on 6/3/2011, 4:26 pm by adeqyana

    ooo..jd mmg btl la ya rpm sambung kat coil keba??aku fikir rpm klu utk enjin L2 sambung d ecu..rupanya sama juga dgn kancil ya sambung d coil..

    turboman : ooo..biar enjin turbo utk kancil rpm sambung d coil rupanya..aku fikir rpm sambung d ecu klu dah ada ecu..
    avatar

    Post on 6/3/2011, 5:24 pm by Lockon

    uishh dasyat kamu ni men hantam rpm tgi2

    Post on 7/3/2011, 3:09 am by rayz yokai

    adeqyana wrote:hehe ya ka..xapa2 ka tu enjin tekan abis klu mlm minggu??xjuga rosak ka tu enjin ya???

    bro bkn la mau tekan abis....klu rpm dlm 7k lbh gitu trus tkr gear...
    gitu pn kira kaw2 da laju smpai stering pn pndi mau lari da...hehe
    avatar

    Post on 7/3/2011, 3:20 am by Lockon

    kc sampai 8k -9k trus hehe nt bkn stering lg lari2 tune,tyr pun bleh terbang..teringat aku kwn yg tlepas tyr,nasib x apa jg

    Post on 7/3/2011, 3:48 am by rayz yokai

    sa pn nda brani kc smpi 9k owh...lau 8k gitu brani lg sa...takut enjin pecah nnt kan...alala bro, lau d lintas tyme tarik2 tcabut tyr mmg kena ribut lintas tu bro...ok la tu lau nda pa2
    avatar

    Post on 7/3/2011, 8:18 am by keba

    enjin l2s brp max rpm bleh rev?? kalau enjin kancil, rev 9k tu suda bgkok conrod
    avatar

    Post on 7/3/2011, 6:23 pm by adeqyana

    rayz yokai : uik,kira tinggi juga tu bro klu 7K br tukar gear..sedangkan klu kereta aku mau masuk rpm 3k macam suara enjin berteriak udah tu..macam external wesgate aku pun buka udah tu..mungkin kali sbb turbo aku kecil..aku cuma pakai rhf3 jak... Sad ... jadi biasa aku tukar gear dalam 2K - 2.5K jak..
    avatar

    Post on 7/3/2011, 8:08 pm by dzul186

    adeqyana wrote:rayz yokai : uik,kira tinggi juga tu bro klu 7K br tukar gear..sedangkan klu kereta aku mau masuk rpm 3k macam suara enjin berteriak udah tu..macam external wesgate aku pun buka udah tu..mungkin kali sbb turbo aku kecil..aku cuma pakai rhf3 jak... Sad ... jadi biasa aku tukar gear dalam 2K - 2.5K jak..

    kasi besar itu pnye turbo..haha

    Post on 8/3/2011, 2:58 am by rayz yokai

    dzul186 wrote:
    adeqyana wrote:rayz yokai : uik,kira tinggi juga tu bro klu 7K br tukar gear..sedangkan klu kereta aku mau masuk rpm 3k macam suara enjin berteriak udah tu..macam external wesgate aku pun buka udah tu..mungkin kali sbb turbo aku kecil..aku cuma pakai rhf3 jak... Sad ... jadi biasa aku tukar gear dalam 2K - 2.5K jak..

    kasi besar itu pnye turbo..haha

    ya bro tkr turbo bsr sikit....besa ja rpm 7k br tkr gear tu bro....kan turbo sa da besar so nda takut mau pki rpm tinggi...lau bro pki turbo besar sikit nda teriak enjin lau rpm 3k tu... Smile

    Post  by Sponsored content


      Current date/time is 23/10/2017, 7:25 am